Volledige versie bekijken : Wachtwoord vergeten in Windows 7



vandesande
3 November 2010, 23:08
Ik had voor mijn echtgenote een nieuwe laptop gekocht (Window<s 7) en haar wachtwoord geinstalleerd. Vanavond heeft ze getracht om in te loggen en blijkbaar is er iets verkeerd gegaan, want telkens als ik nu haar wachtwoord ingeeft krijg ik de boodschap dat het verkeerd is... Nu kan ze niet meer op haar laptop... Grote ramp dus !!!

Is er iemand die mij (haar) kan helpen?

Alvast bedankt.

Nijntje666
3 November 2010, 23:14
Hoi Vandesande, welkom op het forum van Minatica.
Ik heb het volgende voor u. Hiren's Boot CD, ik weet niet of u er reeds mee bekend bent?

http://www.hirensbootcd.net/cd-contents/138-hbcd-111.html

U ziet op deze pagina een kopje "Password Tools" staan.
HBCD is een verzamel CD van handige tooltjes waar u uw computer vanaf op kan laten starten. Het enige wat u hoeft te doen is HBCD op CD te branden (opstartbaar USB-stick te kopieren) en hier vanaf op te starten.

U kunt via meerdere menu's kiezen om een bepaalde tool op te starten die op de CD aanwezig is.

Hiren's Boot CD is overigens veel gebruikt en gratis voor gebruik (ikzelf gebruik het ook).

compuchrisje
3 November 2010, 23:31
Even vraagje dat misschien al de oplossing brengt: heb je cijfers gebruikt in dat wachtwoord? en zo ja, heb je die ingevoerd via het numerieke deeltje van je toetsenbord of met de hoofdlettertoets (shift). Best mogelijk dat het numeriek toetsenbord niet of wel aan stond en er kleine letters worden getypt ipv hoofdletters of vice versa.
Eerst de simpeler zaken uitvissen dus ;)

butskristof
4 November 2010, 13:06
Misschien heb je het wachtwoord geïnstalleerd terwijl het nog op qwerty ingesteld stond? Het kan zijn dat Windows bij het opstarten de qwerty-interface van het toetsenbord gebruikt en pas na het aanmelden overschakeld op azerty. Dit kan dus invloed hebben op bepaalde letters en op de cijfers. Als je cijfers ingeeft via het numeriek gedeelte van het toetsenbord kijk dan ook na of je 'numlock' geactiveerd is.

Mvg,
Kristof.

Nijntje666
4 November 2010, 19:20
Dat lijkt me sterk.
Die instellingen configureer je in het allereerste scherm (Localization) nadat je op Start klikt tijdens de installatie.

vandesande
4 November 2010, 21:20
Bedankt jongens, alles is nu in orde.

Vriendelijke groeten,
Vandesande

peenif
4 November 2010, 21:46
Best zo, hulp gezocht en gevonden, doe er nu een slotje op.