Volledige versie bekijken : lege cel in tabel = niet aanwezig excel 2007



Pilote
6 November 2010, 00:46
hoi,

Bezig een klassement aan het opmaken, nu had ik graag geweten of er een formule bestaat wanneer er geen gegevens in de tabel ingevuld is er automatisch n/a (niet aanwezig) in verschijnt.

Alvast bedankt:p

J.W.
6 November 2010, 02:28
=ALS(SOM(A6:D6)<=0;"n/a";SOM(A6:D6))

Natuurlijk aanpassen aan uw gegevens en toepassen op alle rijen.

PS: ik heb de smileys moeten uitschakelen

Pilote
6 November 2010, 16:15
bedankt J.W, maar in die functie staat : <=0
Maar wanneer men wel aanwezig was en 0 punten heeft mag dit niet wijzigen in n/a wat nu wel het geval zou zijn. de cel is leeg bij geen punten.

J.W.
6 November 2010, 17:52
Gebruik deze formule eens: =ALS(SOM(A7:E7)<0;"n/a";SOM(A7:E7))
Typ in de eerste lege cel een negatief getal (-1) en gebruik voorwaardelijke opmaak om dat getal in de kleur "wit" te zetten.
Het getal is dan onzichtbaar en bij het intypen van een 0 of een positief getal vervalt die opmaak.

J.W.
6 November 2010, 18:00
bedankt J.W, maar in die functie staat : <=0
Maar wanneer men wel aanwezig was en 0 punten heeft mag dit niet wijzigen in n/a wat nu wel het geval zou zijn. de cel is leeg bij geen punten.

Een cel waarin een formule staat is niet leeg maar heeft een "0"-waarde zolang er niets in getypt is.

Pilote
6 November 2010, 23:33
Dit wil bij mij niet lukken

Voeg het document erbij zodat het wat duidelijker wordt.http://rapidshare.com/files/429285103/Test.xlsx

Waar nu n/a staat zou dit dus automatisch moeten kunnen.

Alvast bedankt voor de tips J.W

J.W.
7 November 2010, 01:16
In dit werkblad zal dat enkel lukken als u iemand vindt die goed overweg kan met VBA in Excel.

Uw vraag is: in een lege cel moet automatisch n/a komen.
Maar als u in die betreffende cel(len) een formule hiervoor plaatst is/zijn die cel(len) niet meer leeg en vervalt de eerste voorwaarde: leeg zijn!

Pilote
7 November 2010, 01:22
In dit werkblad zal dat enkel lukken als u iemand vindt die goed overweg kan met VBA in Excel.

Uw vraag is: in een lege cel moet automatisch n/a komen.
Maar als u in die betreffende cel(len) een formule hiervoor plaatst is/zijn die cel(len) niet meer leeg en vervalt de eerste voorwaarde: leeg zijn!

Bedankt J.W we zullen even verder zoeken in de kennissen kring.