Volledige versie bekijken : dLan en Belgacom Triple-play



papypc
9 November 2010, 16:53
Dag allemaal.
Mijn aansluiting van decoder/TV loopt via een ethernet kabel rechtstreeks op de Bbox.
Mijn desktop is op de Bbox aangesloten via 2 dLans.
Nu wil ik graag een 2de decoder/TV ansluiten.
Kan dit via 2 bijkomende dLans 200 AVplus zoals op dit schema ?
Zijn er dan specifieke parameters voor de dLans ?
https://docs.google.com/fileview?id=0B8awe4Wf_qknZDc3YjdjZWMtYTU0ZC00ZWM5L WE5Y2UtZDNhMDQ1OTExMmI2&hl=en&authkey=CIn-gq4I

berger
9 November 2010, 20:23
Ik heb voor mijn tweede TV Indi gekozen ipv een tweede belgacom decoder (ik weet het, ik ben niet slim).
Voor een tweede Belgacom TV zou het bij mij volstaan om een tweede decoder te huren of te kopen, vanuit de decoder een HDMI of Scart naar de TV, en een lijn van de decoder naar de modem. Blijkbaar heb ik geen Bbox en Dlans, maar ik heb de indruk dat een tweede TV identiek als de eerste wordt aangesloten. Je moet die tweede decoder wel melden aan Belgacom.
Toch ter informatie : vanaf begin december kun je Belgacom TV ook op uw PC ontvangen voor 3.5 euro per maand, dat is wel goedkoper dan een tweede decoder huren. Blijft natuurlijk de vraag : hoe zit het met de kwaliteit van het beeld, de toepassingen, ....

papypc
10 November 2010, 18:18
Ja, een 2de TV kan inderdaad aangesloten worden zoals de 1ste.
Maar wat in mijn vraag ontbreekt (ja, was weeral even te vlug), is dat deze 2de TV niet dichtbij de Bbox zal staan zoals de 1ste, maar wel op een ander verdiep; vandaar de 2 bijkomende dLans.
Om het duidelijk te maken, gaat het om 2 vragen :
1- zijn deze dLans wel geschikt voor deze toepassing (TV)?
2- zal dit 2de koppel dLans(TV) het 1ste niet storen (Internet) ?

berger
10 November 2010, 20:17
Zoals ik al zei, ik heb geen Dlan en kan er niet veel over zeggen. Misschien eens lezen of er hier (http://www.devolo.be/consumer/faq-s-algemene-dlan-faqs.html?l=nl) iets over staat.

papypc
12 November 2010, 19:15
Dank u berger.
Volgens wat ik had gevonden op de devolo site is het OK, maar elders op internet, en zeker op het Belgacom forum, zijn de gebruikers het blijkbaar niet eens.
Vandaar mijn vraag op Minatica, in de hoop dat iemand al eens een mix van Internet en TV had getest met dLans.
Maar "no problem", ik test het zelf maar, en zal zorgen dat ik wat feedback geef (zal wel nog even duren, want ik moet nog de apparatuur aanschaffen).