Volledige versie bekijken : Logo ontwerpen



Samuel_Belgium
12 November 2010, 12:57
Hallo Creatievelingen van Minatica!

Ik moet een logo ontwerpen voor mijn bedrijfje.
En ik dacht, misschien kunnen jullie mij hierbij wel helpen?

De naam van ons bedrijfje is: A Good Feeling.
(Verkoop van verwenproducten)

Een aantal vereisten waaraan het logo zou moeten voldoen:

- het logo moet op allerlei documenten gebruikt kunnen worden: bv.: briefpapier, business card, ... ( moet ook in zwart-wit goed uitzien)
- achtergrond kleur: rood => helder en fris
- tekst kleur: wit of zwart
- typografie: verhouding tegenover het geheel moet kloppen
ruimte tussen een letter => rust (dus niet te te dicht op elkaar)
- afbeelding: clipart/tekening/foto van een (geschenk)mandje, zonnetje, bloemetje~roos, hartje of een ander symbool dat er bij past.

Als je het logo ziet, moet je het associƫren met het product dat wij verkopen.

Een voorbeeld van een logo, met een leuk lettertype?
http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cdd1a30f2e78/4cdd1a30e7ac7-pure_feeling_logo.jpg

Als je je niet kunt vinden in de 'vereisten', mag je ook volledig je zin doen en me verrassen met je zelf gemaakt logo.

Alvast bedankt !

peenif
12 November 2010, 13:44
Gezien uw voorgeschiedenis met uw aanvraag om logo's:

- een forum met als naam 'Sam's Bar' (niet gekend op Google)
- een minibedrijfje 'Bubbels', verkoop van zeep en badproducten (--> schoolopdracht)
- nu een nieuw bedrijfje 'A Good Feeling' verkoop van verwenproducten

Die laatste aanvraag inclusief de vereiste kenmerken doet mij onmiddellijk opnieuw aan een schoolopdracht denken want die zijn zeker niet opgesteld door iemand die van grafisch werk geen kaas heeft gegeten. Overtuig mij van het tegendeel want anders moet ik uw topic sluiten wegens de beleidsregels van het grafisch forum.

Samuel_Belgium
12 November 2010, 20:31
Ik kan niets van grafisch werk hoor, de kenmerken die het logo moet hebben heb ik uit mijn cursus gehaald, waar tips instaan voor een goed logo te ontwerpen en daar heb ik zelf ook wat kenmerken aan toegevoegd.

Maar ik begrijp het als het jullie het niet willen doen hoor.

& mijn excuses voor mocht dit tegen de beleidsregels van het grafisch forum zijn.

peenif
13 November 2010, 11:05
Ik had het dus goed voor en helaas voeren wij geen schoolopdrachten uit, dit staat in de beleidsregels:


Deze verzoeken mogen niet het onderwerp uitmaken van een schooltaak noch dienen voor commerciƫle doeleinden

Uw topic doe ik dus op slot, jammer voor U.