Volledige versie bekijken : foto transparant maken



Swatje
13 November 2010, 15:56
Beste, lieve mensen,
1 van de kleinkinderen (ondertussen 13 j) moet iets maken voor de school.
Ze vraagt mij of ik haar kan helpen met het transparant maken van een foto.
Aan de telefoon is dat nogal moeilijk (zeker voor deze bompa), zij heeft windows live photogallerij, maar dat heb ik dan niet. Kan ik HIER op de site of elders een gratis fotoprogrammaatje vinden ?
Dan test ik het even en dan zal ik even door het water moeten rijden (20 kms enkel) om haar dat via de usb-stick te bezorgen en installeren.
Zoals in vele gevallen komen ze daar op het laatste nippertje mee af, den bompa zal het wel oplossen.
Mijn dank en vele groeten

peenif
13 November 2010, 16:34
Verklaar je eens nader Swatje, indien je bedoelt de achtergrond verwijderen zodat die transparant wordt wil ik dit voor je doen, stuur mij een PM zodat ik mijn mail adres kan doorgeven en je de foto kan opsturen, dan moet je niet door het water.

Swatje
13 November 2010, 16:41
Peenif, eerst mijn dank, jij bent een snelle met meestal goede raad/tips.
Het is de bedoeling dat zij een foto transparant maakt en die dan op een word document zet,
daarna zal ze er tekst of weet ik wat moeten bijzetten, en.... er volgen nog zo van die opdrachten.
Daarom dacht ik een (niet te zwwar) programma te bemachtigen dat ik op hare laptop kan zetten
en dat ze daarna gewoon verder kan gebruiken (en ook haar tweelingsbroer).
Ik heb tussen de freeware downloads eens gekeken maar .... zoveel progjes.
Wat denk je ?

eplerra
13 November 2010, 16:47
Kan je dit niet direct in word doen? Een foto plakken en dan in de eigenschappen (rechtermuistoets) transparantie instellen. Verden kan je dan nog kiezen of je de tekst rond de foto of ook in de foto wenst. Ik denk echt niet dat je hiervoor een speciaal fotobewerkingsprogramma nodig hebt.

peenif
13 November 2010, 16:55
Probeer eens Paint.NET daarmee moet ze het kunnen doen. Het is een gratis nogal uitgebreid programma die ook het werken met lagen ondersteunt. Het is bovendien maar een 3.5 MB download en kan je dus opsturen zodat ze het zelf kan installeren. Hier (http://www.getpaint.net/download.html)
downloaden en hier (http://hobbysmarianne.come2me.nl/742712/Paint-Ned-Nederlands)
kan je een nederlands lesje over het transparant maken met Paint.NET terugvinden.

compuchrisje
13 November 2010, 23:16
In Office kan dat wel, maar slechts gedeeltelijk. Je selecteert dan een bepaalde tint die moet verdwijnen, maar dit gaat ook ten koste van de rest van het plaatje. Trouwens, helemaal transparant wordt het dan niet, zodat het een probleem wordt als die afbeelding dan ook nog moet bewerkt worden met pijltjes, tekst, etc.
Paint.Net is al iets dat zijn best doet, maar The Gimp is ook een optie.

Swatje
13 November 2010, 23:29
Chrisje met die Paint.Net heb ik geprobeerd en dat lukte wel,
zal morgen eens proberen met Gimp, die heb ik kortelings gedownd
Veel dank voor de hulp
groetjes

Mercator47
26 December 2010, 12:13
Ik kan je daarvoor een concreet stappenplan opsturen. Geef je e-mailadres. Of ander voorstel?

peenif
26 December 2010, 17:38
Waarom via email ibmGBg, iedereen wil hier uw stappenplan wel leren kennen hoor...over een ander voorstel gesproken.