Volledige versie bekijken : Welk 16:9 scherm bij een oude AGP kaart?



SammekeV
16 November 2010, 02:27
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende: Ik werk al een jaar of 6 met een oude Medion 8080XL pc, die inmiddels al behoorlijk geherconfigureerd is, en heb er bijna even lang een Samsung Syncmaster 713N monitor aan hangen.
Nu ben ik op zoek naar een degelijke vervanger voor mijn scherm en ik stuit op enkele verwarrende problemen.

De éne probeert mij een zo groot mogelijk scherm te verkopen, liefst LED. De andere raad mij een compleet nieuwe PC aan, daar mijn huidige PC niet meer voldoet aan de eisen van de nieuwe technologie... Ik kan nog wel even door gaan.

Na zelf wat opzoeking te doen stel ik vast dat mijn PC geen probleem zal leveren als het gaat over het scherm. Mochten er problemen komen, zou dat waarschijnlijk te wijten zijn aan mijn grafische kaart.
Ik heb deze echter een 2 tal jaar geleden vervangen door een Nvidia 7600GT (256MB GeForce 7600 GT XFX Pine Group).

Volgens de specs zou deze kaart de meeste resoluties ondersteunen en zou een groter (16:9) scherm geen probleem mogen geven.

Nu ben ik geïnteresseerd in een 20" tot 22" scherm dat max 300 euro mag kosten.
Het moet vooral dienst doen voor de gebruikelijke zaken zoals surfen, filmpjes en foto's bekijken. De kinderen spelen graag eens een spelletje of zien graag een DVD'tje en ik zelf ben veel bezig met software zoals photoshop.

Kan mijn grafische kaart dit probleemloos aan en welk scherm vinden jullie goed of raden jullie aan?
Ik ben fan van Samsung, omdat ik daar tot op heden nog geen problemen mee heb gehad maar mijn 17" mag wel plaats gaan maken voor een grotere display.

PeterN
16 November 2010, 09:54
De grafische kaart die je aanhaalt is natuurlijk niet de laatste nieuwe en als je spreekt over 'Games' veronder stel ik dat het over een paar oude lichte spelletjes gaat voor de kinderen. Het lijkt logisch dat je niet kan verwachten dat je met die kaart de laatste games gaat kunnen spelen.