Volledige versie bekijken : Hoe Backup maken



jack
17 November 2010, 12:20
Is hier op dit forum al een artikel verschenen hoe ik een backup moet maken van een gepartietioneerde harde schijf naar een externe harde schijf.
Zoniet kan ik dan hier mijn vragen stellen
groeten
jack

PeterN
17 November 2010, 13:04
Gewoon een image maken met software als acronis true image, norton ghost, ...Is het dat wat je bedoelt?

jack
17 November 2010, 15:09
Voor die backups te maken wil ik Acronis 10 gebruiken maar weet niet hoe.
Op mijn pc staan 2 partitie's : C: voor Win xp en D:voor Data's
Op mijn externe schijf heb ik ook 2 partitie's gemaakt : eentje voor een backup van C: en eentje voor een backup van D:
Mijn vraag:
- moet ik met Acronis de backups maken voor de twee partitie's afzonderlijk die op mijn pc staan
-of moet ik mijn externe schijf niet partitioneren en een backup maken van C: en D: die op mijn pc staan
dit lijkt mij nogal ingewikkeld omdat ik niet weet wat mij te doen staat
een raadgeving van U kan mij misschien verder helpen
groeten
jack

Obsessed
17 November 2010, 16:59
Je hoeft je externe schijf helemaal niet te partitioneren hoor.
HIER (http://www.minatica.be/content/500-Image-maken-met-Acronis-True-Image-10) vind je Compuchrisjes tutorial over het maken van een image met Acronis True Image 10.

PeterN
17 November 2010, 18:04
Externe moet je idd niet partioneren. Tijdens de aanmaak van je image doorloop je de wizard en kan je aanduiden welke partitie of patities of zelfs gehele schijf je wil backuppen. Ik zou eerst een partitie van de c: maken en bv imageC.tib moemen. Daarna terug een image maken van partitie d: maken en wegschrijven onder bv imageD.tib. Op die manier heb je niet één heel grote en trage image maar kan je naderhand kiezen welke je terug moet zetten.
Stel je bent iets kwijt in je data, dan zet je enkel imageD terug. dit gaat sneller en je overschrijft niet heel je besturingssysteem met instellingen etc.

jack
18 November 2010, 02:42
Bedankt PeterN voor je bondige uitleg
groeten
jack

NB: je mag deze discussie afsluiten