Volledige versie bekijken : TAB bij opsomming verandert lijstniveau niet.



Amathanio
18 November 2010, 21:54
Ik heb plots een vreemd probleem in Word:

Normaal wanneer ik vroeger tijdens het werken met opsommingen een TAB zetten werd er een nieuw lijstniveau genomen. vb:


1)
2)
a)tekst
Sinds kort gebeurt het volgende:


1)
2)
3) tekst
Shift-Tab om terug te keren werkt ook niet. Enter neemt die functie over terwijl deze vroeger een nieuw opsommingsteken plaatste. Word opnieuw starten leverde geen resultaat. Iemand een idee?

compuchrisje
19 November 2010, 01:47
Altijd interessant, welke Office? 2010, 2007, 2003,....

Dit is voor 2007:

http://img526.imageshack.us/img526/2486/worda.png

Amathanio
19 November 2010, 17:19
Dat is inderdaad hetgeen ik wil, maar vroeger kon ik dat met de tab toets. Tab was een inspringing vergroten (naar rechts) en Shift+Tab was een inspringing verkleinen (naar links).

J.W.
19 November 2010, 18:02
U gebruikt toch "lijst met meerdere niveaus" in plaats van "nummering"?

compuchrisje
20 November 2010, 02:16
Kan hij inderdaad ook, via het icoontje net links naast de twee die met pijlen zijn aangeduid. De gekozen opmaak kan je verder ook als standaard zetten.

http://img530.imageshack.us/img530/1429/wordlijsten.png

http://img821.imageshack.us/img821/6982/wordlijsten1.png

Amathanio
21 November 2010, 17:11
Ja inderdaad, dat gebruik ik. M'n instellingen staan zelf identiek aan het screenshot. Maar heb nog altijd hetzelfde.

compuchrisje
22 November 2010, 01:31
Ik heb daar niets ingesteld hoor, dat zijn de standaardinstellingen van Word zelf. Je kan daar zelf een eigen standaard opmaken dmv die voorbeeldjes en zelfs nog bijschaven aan de lay-out.
Wat sneltoetsen betreft is Office 2007 (en mogelijk ook 2010) niet echt meer bij. Ik denk dat je dan al moet beginnen met macro's op te stellen.

J.W.
22 November 2010, 03:03
Automatische opsommingstekens of nummering in- of uitschakelen
Als u een sterretje of een nummer 1. typt, wordt dit in Word standaard beschouwd als het begin van een lijst met opsommingstekens of een genummerde lijst. U kunt de functie voor de automatische herkenning van lijsten uitschakelen.

Opmerking Als u deze functie uitschakelt en u uw lijst handmatig maakt, kunt u de lijst niet in één keer selecteren en wijzigen. U kunt bijvoorbeeld niet tegelijk de lijst selecteren en de kleur van alle nummers wijzigen.

Klik op de Microsoft Office-knop en klik op Opties voor Word.
Klik op Controle.
Klik op AutoCorrectie-opties en klik vervolgens op het tabblad AutoOpmaak tijdens typen.
Schakel onder Toepassen tijdens typen het selectievakje Automatische opsommingstekens of het selectievakje Automatisch genummerde lijst in of uit.

Amathanio
22 November 2010, 19:16
Dat geeft ook geen resultaat. Het schakelt enkel in op automatisch te herkennen of niet :(

Baloeke
22 November 2010, 22:46
Geef ook eens een antwoord op de reactie die gesteld werd ik post 2 van dit topic

Altijd interessant, welke Office? 2010, 2007, 2003,....

Amathanio
26 December 2010, 16:11
Geef ook eens een antwoord op de reactie die gesteld werd ik post 2 van dit topic
Office Enterprise 2007

Ik heb het ondertussen gevonden en wou het nog eens meegeven:
J.W. zat er overigens zeer dicht bij:
Klik op de Microsoft Office-knop > Opties voor Word > Controle > AutoCorrectie-opties > tabblad AutoOpmaak tijdens typen:
Schakel onder "Automatisch tijdens typen" het selectievakje "Linker- en eerste inspringing bij tabs en backspaces instellen".

Het klinkt niet echt als hetgeen ik zoek maar het het zorgt wel voor het juiste resultaat.

Baloeke
26 December 2010, 16:28
Een ijverig lid dat zelf zijn oplossing vindt :good:. Thx voor de oplossing, moest er ooit eens een lid zijn met zulk probleem kan deze hier kijken.
Deze gaat dus op slot