Volledige versie bekijken : Nero backt it (not) up ...



Phil O'Sophe
18 November 2010, 22:33
Geprobeerd met NeroBacktItUp een backup te maken (van de stations C en D) op een externe HD; (vroeger meer gedaan met Acronis True Image, maar die weigert ditmaal :D).

Evenveel pech met Nero:
Alles gaat blijkbaar goed tot de vraag: "Wat wilt u doen?"
Op deze vraag zijn twee alternatieven:
- Opnieuw starten met de instelling van deze backup
- Hiermee gaat u terug naar de startpagina

Elke keuze leidt verder tot niets ...

Wie kan hulp bieden?

compuchrisje
19 November 2010, 01:46
Een mogelijke hinderpaal kan je anti-virus of een firewall zijn. Probeer het eens met deze beide uitgeschakeld en vergeet nadien natuurlijk niet terug in te schakelen.

Phil O'Sophe
19 November 2010, 20:35
Acronis True Image deed het vandaag wèl, maar Nero nog niet.

Baloeke
19 November 2010, 22:50
Philo, lees eens het dossierke over Nero. Op pagina 3 (http://www.minatica.be/content/511-Nero-10-onder-de-loep/view/3) vind je de oplossing.

Krijg je iets te zien zoals deze afbeelding
http://i28.photobucket.com/albums/c222/baloeke/Backup.jpg
Als je even wacht (bij mij toch) krijg ik het venster te zien met de teskt
"Nero BackItUp kan de geselecteerde partie/harde schijf..."

Phil O'Sophe
21 November 2010, 19:36
Alles ging goed tot de fase:

Klaar voor back-up - krijgt men toch nog de melding of de partitie niet moet vergrendeld worden omdat ze wordt gebruikt door een ander programma (Nero!), mag men hier gerust op 'Negeren' klikken.

Dit bericht kreeg ik niet, wel:

Wat wil je doen:
- Opnieuw starten met de instelling van deze backup
- Hiermee gaat u terug naar de startpagina

Maar moet eerlijk zeggen:
had toen nog niet gedaan wat Compuchrisje voorstelde: Anti-virusprog en FireWall uitzetten; misschien daardoor.

Baloeke
21 November 2010, 20:48
Vind dit eigenlijk wel raar om je Anti virusprog en Firewall uittezetten als je een image (backup) wil maken van je harde schijf.

Probeer eens het volgende. Open je Nero BackItUp. Klik in EXTRA op ImageTool-schijf maken.
Hiervoor heb je een lege cd-rom / dvd nodig.
Brand de cd, en herstart je pc met de cd in de pc. Eventueel even in de BIOS aanpassingen doen om als eerste je cd te laten opstarten.
Zorg er natuurlijk ook voor dat je externe HD ook is aangesloten aan je pc

Je krijgt denkelijk hetzelfde te zien om een backup (image) te maken. Echter de c-schijf is nu niet in gebruik. Dus al een probleem minder. Hoop dat het via deze weg werkt, anders zal ik dit hier eens proberen.

Phil O'Sophe
21 November 2010, 22:18
Vind dit eigenlijk wel raar om je Anti virusprog en Firewall uittezetten als je een image (backup) wil maken van je harde schijf.

Probeer eens het volgende. Open je Nero BackItUp. Klik in EXTRA op ImageTool-schijf maken.
Hiervoor heb je een lege cd-rom / dvd nodig.
Brand de cd, en herstart je pc met de cd in de pc. Eventueel even in de BIOS aanpassingen doen om als eerste je cd te laten opstarten.
Zorg er natuurlijk ook voor dat je externe HD ook is aangesloten aan je pc

Je krijgt denkelijk hetzelfde te zien om een backup (image) te maken. Echter de c-schijf is nu niet in gebruik. Dus al een probleem minder. Hoop dat het via deze weg werkt, anders zal ik dit hier eens proberen.

Is één dvd wel voldoende om die Image-Tool daarop te zetten?
Bios aanpassingen ??? Iets te moeilijk denk ik :shy:

compuchrisje
22 November 2010, 01:23
Zelfs een CD-rom kan voldoende zijn Philo, je mag ook gebruik maken van een RW. Hierover wel even de Help-files van Nero nakijken, omdat dit programma nogal eigenzinnig kan doen. Bij Acronis True Image is RW geen enkel probleem. Bedoeling van zo'n schijfje is, om een opstartmedium te maken en dit op basis van de bestaande configuratie, zodat alle nodige toepassingen kunnen opgestart worden, zelfs al is je harde schijf zo kaal als een kikker. (leeg dus)

Om die CD-rom als eerste te laten opstarten, voordat de rest van het systeem begint, moet je in de BIOS inderdaad de volgorde aanpassen. Meestal ziet het eruit als 'First boot - harddisk', dit moet CD-rom worden dan. Nadien wel terug de harde schijf als eerste opstartbasis zetten.

Die CD/DVD laadt de Nero back-up opdrachten voor jou en zal je door de diverse stappen begeleiden tot je systeem terug op zijn plooitjes is (hoop ik toch :p)