Volledige versie bekijken : Kan geen WPA sleutel ingeven



De Koene
21 November 2010, 00:18
Op de laptop van mijn vriendin (met voorlopig nog kapot scherm en nu op externe monitor) ging ik eventjes Xp volledig opnieuw installeren.
De installatie ging probleemloos, tot ik de wlan driver installeerde.
Deze liet zich gewoon installeren, ik kreeg direct bericht dat er netwerken waren gevonden, waaronder ook het mijne dat met WPA is beveiligd.
Als ik nu klik op verbinding maken moet ik de netwerksleutel ingeven en daarna nog eens bevestigen, dan klik ik op "verbinding maken" en krijg ik volgende foutmelding.
"Het wachtwoord van het netwerk moet afhankelijk van de netwerkconfiguratie 40 bits of 104 bits zijn. U kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens dan wel 10 of 26 hexadecimale tekens in te geven".
Een WPA sleutel moet hij blijkbaar niks van weten en ik kan dit nergens veranderen.
Heb ook reeds een paar andere drivers geprobeerd maar steeds met hetzelfde resultaat.
Zou ik nog iets in Windows zelf moeten veranderen.
Laptop is een Acer Aspire 5610WLMi, deze was oorspronkelijk voorgeinstalleerd met vista Basic, deze is indertijd verwijderd:shy: en er is Xp op gekomen, heeft altijd goed gewerkt en de draadloze netwerkverbinding had de naam Intel Pro Wireless en nog iets.
Iemand raad?

PeterN
21 November 2010, 02:10
Ben je zeker dat je wpa hebt op uw draadloosnetwerk? Eventueel even controleren met andere pc.
tweede is dat ik denk, ben niet zeker, dat in het begin geen wpa ondersteuning was in XP. Je moet dus ook de updates binnenhalen van XP. Ik weet het is moeilijk als je niet aan internet kan om dan de updates binnen te halen:p Dus eerst via kabel of ander beveiliging of mss dat het hier mee (http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyId=009D8425-CE2B-47A4-ABEC-274845DC9E91&displaylang=en) lukt?

De Koene
21 November 2010, 11:43
Ja dat was het dus, de Xp die ik heb is met SP1.
Ik heb dan een usb-stick aangesloten en deze kon wel verbinding maken (deze werkt niet met de WZC).
Zo kon ik updaten naar SP2 en vanaf dan was het probleem opgelost.
Nog iets ik heb hier nog een volledige legale versie van Vista liggen, echter is het een OEM 64-bit versie, ik wou eerst deze installeren maar de laptop ondersteund geen 64 bit.
Is zo een 64-bit versie ook als 32-bit te installeren?

PeterN
21 November 2010, 23:38
Neen, een OEM versie is eigenlijk bij een nieuwe pc en is ofwel 32 bit ofwel 64 bit