Volledige versie bekijken : GSM Samsung S5230W en Wi-Fi verbinding.



Dieseltje
22 November 2010, 15:38
Heb ik hier sinds gisteren een tweedehands Samsung GT-S5230W GSM liggen en ik krijg dat ding niet zover dat hij een verbinding opzet met m'n draadloosnetwerkje.
Al zeventwintig keer de boel opgekuist en opnieuw begonnen maar het blijft telkens bij "verbinding maken" en na een tijdje iets van "timeout" en dan is't gedaan maar geen verbinding gezien.
SSID is juist, netwerksleutel is juist en toch geen verbinding.
Wie weet raad ?????
3G verbinding geen probleem BT eveneens OK maar geen WiFi

Baloeke
22 November 2010, 22:42
Heb je de stappen gevolgd die vermeld staan in de handleiding (http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201001/20100119141033468/CMS_-_GT-S5230W_UM_Open_Dut_Rev.1.0_091202.pdf) (pag 49)?
Best ook mogelijk dat je router deze netwerkverbing tegenhoud. Welke router heb jij?

Dieseltje
22 November 2010, 22:59
Heb je de stappen gevolgd die vermeld staan in de handleiding (http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201001/20100119141033468/CMS_-_GT-S5230W_UM_Open_Dut_Rev.1.0_091202.pdf) (pag 49)?
Best ook mogelijk dat je router deze netwerkverbing tegenhoud. Welke router heb jij?
Alle stappen nauwgezet gevolgd. Vreemd is daarbij dat de ene keer een wachtwoord word gevraagt en de andere keer een netwerksleutel. De sleutel word aanvaard maar het wachtwoord ( mijne router heeft er maar 1 bij mijn weten) word als foutief gemeld. De router is een Linksys WRT54G2 .Verbinding maken met 3 of 4 laptops ineens geeft geen probleem maar diene GSM wilt niet meedoen. Sterkst van al is dat hij soms op eigen houtje overschakeld op 3G verbinding, wat me telkens aardig wat centjes kost

g_man
23 November 2010, 07:58
heb je het mac adres van je gsm ingesteld in je router?

Dieseltje
24 November 2010, 01:04
heb je het mac adres van je gsm ingesteld in je router?

Waar vind ik het mac adres van m'n GSM en waar moet ik dat kwijt in de router???? Ik kan wel op de beveiligingspagina van de router maar dan alleen als ik verbinding maak met een netwerkkabel. Je zal daar wel ergens bedoelen, vermoed ik

g_man
24 November 2010, 07:45
voor het mac adres moet je een speciale code indrukken op je gsm. Kijk daarvoor in je boekje of mss kan google je ook helpen.

Dieseltje
24 November 2010, 14:01
Het werkt !!!!!!!
Van vorenafaan herbegonnen......terug naar fabrieksafstellingen is niet goed genoeg want dan worden sommige dingen niet gewist. Nu alle verbindingen die te wissen waren/lukte weggedaan en alles herbegonnen. En het werkt.
Volgende stap zal het verbinden met hotspots worden. Iemand ervaring met die dingen en GSM's ??? Hoe leggen we dat aan boord ?

Hotspotabbonnement van telenet hebben we al langer, dus dat is OK.:lol:

Mac adres van toestel en router vind je heel eenvoudig weer in de "Details" van de verbinding op de GSM . Word verder niets mee gedaan.
Dat wachtwoord schijnt het wachtwoord van de GSM te zijn. Eerst inbrengen eer er een nieuwe soort verbinding aangemaakt word. Ge moet er maar achter geraken als dat niet in de handleiding vermeld word.....

g_man
24 November 2010, 19:59
Mac adres van toestel en router vind je heel eenvoudig weer in de "Details" van de verbinding op de GSM . Word verder niets mee gedaan.
Dat zou mij toch spijten dat daar niets mee gedaan wordt. Als ik geen Macadres ingeef op mijn router geraakt niets of niemand erop. Dus ook het Macadres van mijn GSM staat in mijn router om gebruik te kunnen maken van WiFi... Je router moet natuurlijk ook over een Mac beveiliging beschikken.