Volledige versie bekijken : Level one WBR-3600 uitzetten



Kattin1979
28 November 2010, 16:29
Hallo

Ik heb een vraagje.

Ik heb een router van het merk Level One WBR-3600 11g Wireless ADSL2+Router die ik gebruik voor draadloos netwerk Nu is mijn vraag hoe kun je die uitzetten als het bv onweert of als je op vakantie gaat zonder dat ik mijn verbindingsinstellingen kwijt ben? Het enige kleine knopje is de resetbutton maar is zo klein en als je er op drukt dan gaat hij terug naar de fabrieksinstellingen en ben ik al mijn instellingen kwijt. Dus de vraag hoe schakel ik hem uit tijdens een onweer of als ik op vakantie ga? Welke stekker trek je uit zonder je instellingen te verliezen? Sommige zeggen de stroomkabel die naar het stopcontact leidt maar hij zit in een stekkerdoos met een grote stekker eraan. Kan ik die grote stekker uittrekken zonder mijn instellingen te verliezen? Het zou enkel bedoeld zijn wanneer we op verlof gaan of als het onweert.

Groetjes,

Kattin1979

PeterN
29 November 2010, 00:20
Normaal geeft dat geen probleem. Alle gegevens worden weggeschreven in een geheugen dat ook zonder spanning blijft behouden, zoals een usb geheugenstick. Voor de veiligheid bij onweer kan je best uw inkomende wan kabel uittrekken (als je achteraan op de router kijkt geheel links die een beetje apart staat) en de stroom van je router doen door de grote adapter die in het stopkontact zit uit te trekken. Steek je naderhand eerst de inkomende kabel op wan en dan de adapter in het stopkontact kan het zijn dat je enkele minuutjes moet wachten en dan gaat alles weer als ervoor.

Kattin1979
29 November 2010, 11:53
Maar kan ik de grote stekker zonder problemen uit de stekkerdoos of de verlengkabel trekken zonder mijn verbinding en instellingen te verliezen?

Gr Kattin1979

PeterN
29 November 2010, 13:16
Ja. Alle instellingen zijn opgeslagen in je router en die blijven, net als een geheugenstick, ook bewaart als je de stekker uit trekt en de router zonder stroom zet. Zet je hem later terug onder spanning werkt hij als ervoor.

(Immers zou dit niet het geval zijn dan zou ook het reset knopje geen enkel functie hebben hé;))

Wat ik reeds postte, voor onweer moet je ook de ethernetkabel uittrekken. Onweer kan ook inslaan op de telefoonleiding en als die nog insteekt in je router kan het zo nog steeds uw router en pc stuk maken. Dus ethernetkabel en dikke grote stekker uittrekken.

Kattin1979
29 November 2010, 13:34
Maar het resetknopje is zo klein dat je er niet aan kan en bovendien staat in mijn handleiding als je er op drukt gaan de instellingen verloren en terug naar de fabriekinstellingen en ben ik weer naar af en ken ik er te weinig van om zelf de instellingen terug te installeren. Dus mijn vraag is kan ik de stekker van de stekkerdoos zomaar uittrekken ook al staat de modem nog aan en weer veilig insteken bv na mijn verlof zonder instellingen te verliezen?

Gr Kattin1979

PeterN
29 November 2010, 13:43
Ja. Alle instellingen zijn opgeslagen in je router en die blijven bewaard als je de stekker uit trekt.