Volledige versie bekijken : Wie zit er op mijn netwerk?



Quazie
1 December 2010, 21:17
Op de meeste internetpagina's heb ik binnen de 1 à 2 sec de gewenste pagina op het scherm (Video Pc). Ook de pagina's die vanaf deze pagina via een link opgeroepen worden.


Uitgezonderd bij Minatica.be.
Zowel op de nieuws blzn., als op het forum. Daar duurt de download van de 1e pagina soms meer dan 1min tot 'de pagina kan niet worden weergegeven'. En soms komt de pagina normaal binnen maar werken de linken niet goed, waarbij de (nieuws)pagina binnenkomt tot en met de tekst maar blijven de overige 30-50 items, te zien op de statusbalk, achterwege.


Voor alle duidelijkheid, ik heb dit alleen op de Video Pc, en niet op de Aspire7520.
Waardoor ik het netwerk van enige verdenking uitsluit.
Internetoptie instellingen lijken ook hetzelfde te zijn op beide systemen.
Norton I S 2010 is up to date en op wat cookies na is er niets te vinden.


Bij het bekijken van mijn netwerk gegevens/eigenschappen heb ik het volgende opgemerkt.
Bij het openen van het netwerkcentrum een normaal venster.

http://img225.imageshack.us/img225/4962/basisnetwerkgegevens.jpg

De volgende afb. zijn screenshots van deze morgen 09u10 en deze namiddag om 17u07 (Hier is het 3e systeem afgesloten).
http://img585.imageshack.us/img585/4938/netwerkoverzichtvideopc.jpg


http://img262.imageshack.us/img262/4938/netwerkoverzichtvideopc.jpg

Nu mijn vraag. Wie of wat zit hier onder het ? . De muisindicator geeft 'onbekend' weer en l/r klikken is er geen reactie.
Op de Aspire7520 is dit vraagteken niet aanwezig.

Fakke_Berto
1 December 2010, 21:26
Heb je een digicorder?

Quazie
1 December 2010, 23:40
@Fakke_Berto,
Wat bedoelt u precies?
Een digitale camera, -fototoestel. ja
Vandaag aangesloten op de computer, nee
Videoprogrammatuur gebruikt, ja, deze morgen en toen was het vraagteken er nog niet.
Op dit moment van schrijven in statusbalk pictogram: Het Smartscreen-filter kan dez website nieet controleren: de online-Microsoft-service is tijdelijk niet beschikbaar. Heb dit nog niet eerder opgemerkt.

De Koene
2 December 2010, 13:28
Hij bedoeld een digicorder van Telenet.
Als je er een hebt en deze is (draadloos of bekabeld) verbonden met het internet verbruikt deze ook van je internetaansluiting.

Quazie
2 December 2010, 15:11
Alleen analoge tv via kabel (telenet). Internet (ADSL) en vaste telefonie via Belgacom. VideoPc via netwerkkabel de andere systemen draadloos.

Deze morgen. Opgestart en netwerk situatie was als deze http://img585.imageshack.us/img585/4938/netwerkoverzichtvideopc.jpg
Er werd alleen de browser gebruikt om e-mail te lezen waarna de Pc in slaapstand ging (afwezig).
Rond 12u00 pc uit slaapstand gehaald. De netwerk situatie was dan al gewijzigd naar http://img262.imageshack.us/img262/4938/netwerkoverzichtvideopc.jpg.

Baloeke
2 December 2010, 15:27
Hij bedoeld een digicorder van Telenet.
Als je er een hebt en deze is (draadloos of bekabeld) verbonden met het internet verbruikt deze ook van je internetaansluiting.

Dat is niet waar. Je digicorder verbruikt geen upload/download bij het opnemen of huren van een film. Het enige dat misschien iets zou kunnen verbruiken is het lezen en versturen van mails via je televisie. Je zal veel mail met grote bijlage moeten versturen om verbruik te hebben.


Soms gebeurt het dat ik wat langer moet wachten eer mijn startpagina (nieuwsblad) te zien is.

De Koene
2 December 2010, 15:47
Zo, weer al iets wat we bijweten.(y)
Ik dacht dat de snelheid van de internetverbinding verminderde als er terzelfdertijd naar bv. een film a la carte werd gekeken.:shy:

PeterN
2 December 2010, 17:05
Naar die tekeningskes van windows moet je niet kijken;) In 99% van de gevallen kloppen die niet of komen ze zelfs geheel niet te voorschijn. Je moet al een router of switch hebben die zijn info kan doorgeven aan windows eer hij dat laat zien. Met antivirus en firewall kan het zijn dat hij zelfs geen toegang krijgt. Zo bv bij mij krijg ik zelfs geen afbeeling maar enkel de tekst 'kan geen overzicht van netwerk maken'. Daarbij, als het werkt is dat altijd vertraagd. Een pc die je aansluit komt pas een tijdje later beschikbaar, een pc dat je afsluit blijft soms nog lang erbij staan. De vraag van uw vraagteken gaat gewoon de switchfunctie zijn in je router.

Maar even voor de duidelijkheid Quazie:
In je eerste post vertel je iets over een probleem dat je enkel bij minatica hebt op één van de twee pc's. Je krijgt daar 'kan de pagina niet vinden'. Daaronder zeg je dat je denkt dat niks mis is met je netwerk daar de andere pc dit niet doet. En dan gaat het ineens over een vraagteken dat er soms staat of niet.
Maar wat is nu feitelijk de vraag want nu ging het hier ineens over kabel TV :D
Geef ook even aan, de aspire maakt contact via draadloos netwerk, de video pc bekabeld?

Quazie
3 December 2010, 02:48
Dag PeterN,
Ik herbegin even met een andere volgorde en aanvullingen.


De videoPc hangt met kabel aan de ADSL router, de Aspire maakt draadloos verbinding met de router. De screenshots heb ik gegroepeerd tot 1 afbeelding en becomentarieerd (blauw)
De “tekeningskes van Windows” staan bij mij na enkele seconden op het scherm.

http://img221.imageshack.us/img221/4537/netwerkcentrum3.jpg


Nu ik de verschillende screenshots bij elkaar zie staan lijkt er precies iets mis te zijn met de switch want het vraagteken staat ervan in de plaats.
Het vraagteken heb ik voor het eerst een 2tal weken geleden gezien. Nooit s'morgens als de Pc nog koud is. Maar steeds enkele uren later en verdwijnt niet na een opnieuw opstarten.
Vandaar dat ik dacht dat er iemand, in de namiddag en avond, op mijn netwerk zat.


Terwijl de reden dat ik naar mijn netwerk ben gaan kijken soms een heel trage download van de homepage van Minatica.be was.
Soms duurt dat meer dan een minuut zodat de browser het binnenhalen van de pagina stopte en een blanco pagina weergaf met de mededeling: de pagina kan niet worden weergegeven.
Dit trage weergeven heb ik niet op de laptop (toch niet op deze manier).
Een pagina oproepen van andere site's is dan wel weer gebeurt op 1, tot max 3sec.
Op andere momenten lukt het dan wel de homepage binnen te halen maar werken de linken niet goed. Dwz pagina's opgeroepen (links) op de homepage worden maar half binnengehaald en blijven steken op het moment dat de afbeeldingen moeten binnenkomen.
Een gelijksoortige vraag is hier te vinden:http://www.minatica.be/threads/71715-websites-onbereikbaar.
Waar Emtec 3 sites opgeeft heb ik maar problemen met 2 sites, zijnde: Minatica.be en skynet.be waar het binnenhalen van 1 pagina meer dan 5min duurt.


Wat is hier de reden van dit fenomeen?


Terug naar de router.
Deze is meer dan 6 jaar oud maar doet het nog zonder storingen, en staat 24/24 onder stroom.


Is hier iemand op dit bakje aan het spelen?
Is het tijd om te sparen voor een nieuwe router?

PeterN
3 December 2010, 10:11
Het probleem zit dus in de VideoPc en niet in de laptop. Je zou eerder daar de problemen verwachten daar deze draadloos is aangesloten.
Je moet eens proberen te testen op het zelfde moment met pc en laptop. Mss heb je het al gedaan.
Je logged af hier op minatica zodat het enkel om surfen gaat en niet over audentificatie. Met de Laptop surf je dan eens naar hier en dan direct erna ook eens met de Pc. Als de Pc het probleem heeft en de laptop niet kan je de site en uw modem uitsluiten van enige problemen. Ook de draadloze verbinding werkt dan goed die over de switch van de router gaat. Blijft over, de aansluiting van de kabel aan de router tot en met de video pc.

Controleer de aansluiting, hersteek eventueel eens in een andere poort van je modem/router. De kabel niet te lang en in goede conditie? Dan de aansluiting van de ethernetkabel aan de videopc. Ook hier eens uittrekken en terug verbinden. Daarna nog eens controleren.
Het draadloosnetwerk is beveiligd neem ik aan?

Mss het gemakkelijkste en belangrijkste wat je eens moet doen: probeer eens de laptop op de kabel waar de videopc insteekt. Deze zal bekabeld werken als je deze verbindt. Heeft die dan ook die kuren? Ja, dan weet je dat het in de aansluiting, kabel tot switch zit. Zoniet, dan zit het in de pc zelf.

Quazie
4 December 2010, 17:28
Gisterenavond na het afsluiten van de Pc de netwerkkabel op Pc een enkele keren verwijderd en teruggeplaatst. Op de router een andere poort gebruikt. Deze morgen opgestart en tot nu toe geen vraagteken te bespeuren in het netwerkoverzicht.
Binnenhalen van alle pagina's van Minatica lopen nu op normale snelheid. De site van Skynet.be blijft wel nog voor problemen zorgen.
Ga nog een ander testje doen en laat het nog weten.

Quazie
5 December 2010, 02:00
Testjes zijn afgelopen met verwacht resultaat:
Na het plaatsen van mijn reactie hierboven (#11) heb ik nog eens naar mijn netwerkoverzicht gekeken en dat was normaal, dus zonder vraagteken.
Netwerkoverzicht en browser gesloten waarna ik de computer niet meer heb aangeraakt. Na verloop van tijd gaat de computer vanzelf in slaapstand of energiezuinige modus of zoiets (weet niet waar wat geregeld of ingesteld staat). Ook de powerindicator gaat dan uit. Later met een druk op een toets de Pc wakker gemaakt, mij op mijn account aangemeld en het netwerkoverzicht geopend. Het vraagteken is aanwezig.
Samenvatting van mijn ervaringen.
Tijdens normaal opstarten word de switch herkend en word deze gewoon weergegeven in het netwerkoverzicht.
Wanneer na een periode van inactiviteit de Pc in slaapstand gaat en nadien met een druk op het toetsenbord de Pc weer actief is word de switch niet herkend en word dan weergegeven als ?.
Wanneer het ? weergegeven word en de Pc word herstart blijft het ? staan in het netwerkoverzicht.
In deze situatie blijft dus netspanning op het systeem.
Wanneer het ? weergegeven word , de Pc afgesloten + de netspanning onderbroken (met schakelaar op stopcontactenklok) en opnieuw opgestart is de switch weer herkend.
Uit deze ervaringen kan ik afleiden dat er niemand op mijn netwerk meesurft (?).
Wie denkt de reden te kennen van dit fenomeen mag het alsnog laten weten.
Met dank aan PeterN voor de tips. En ja, mijn draadloos netwerk is beveiligd.

Snakey
5 December 2010, 10:25
Verander eens de energieinstellingen van je netwerkadapter bij apparaatbeheer.

Quazie
5 December 2010, 18:49
@Snakey,
En waar kan ik die instellingen vinden. Eigenschappen en instellingen bij de vleet maar niets gezien dat ook maar op energie lijkt.

PeterN
5 December 2010, 22:21
Ga naar configuratiescherm, apparaatbeheer, zoek uw netwerkkaart in de hardwarelijst, dubbel klik netwekkaart zodat de eigenschappen open gaan, kies tabblad energiebeheer.
Je kan soms kijken hoe dat nu bepaalde specifieke instellingen staan. Die specifieke instellingen vind je onder het tabblad 'detail'. Klik daar bovenaan de eigenschap dropdown open waar 'apparaatbeschrijving staat. Je kan er enkel kijken, niet veranderen.

Je gaf eigenlijk zelf aan waar er problemen ontstaan, namelijk bij het in slaapstand gaan en terug opstarten. Vandaar de vraag van snakey om eens eventueel uw netwerkkaart niet uit te schakelen.
Je kan ook altijd eens kijken onder configuratiescherm, energiebeheer. Ook daar kan je instellen wat er gebeurd in slaapstand.

Quazie
6 December 2010, 11:28
Heb de volgende instelling gewijzigd:
Cofiguratiescherm, netwerkadapter, tab algemeen, instellingen wijzigen, (nu wachtwoord beheerder ingeven), geavanceerd, in pull down onder eigenschappen selecteren Wake-On-LAN uitschakelen, dan bij waarde de instelling gewijzigd naar ingeschakeld.
Vanavond zie ik wel of dit iets heeft uitgehaald.

@PeterN, met deze wijziging kreeg ik gisterenavond wel mijn Pc te zien in het volledig overzicht zelfs als de 2 laptops uitgeschakeld waren. Dit in tegenstelling zoals in de afbeelding (#9), 2e figuur getoond is. Ook dit is vanavond na te kijken voor bevestiging.