Volledige versie bekijken : muziek branden ?



Vlier
4 December 2010, 15:25
hallo vroeger pc met lezer en schrijver voor muziek te backuppen e.d.
nu heb ik pc weggedaan en 2 laptops gekocht maar nu zou ik nog graag muziek backuppen en branden .
Mijn vraag is : kan ik van de ene laptop naar de andere kopieeren omdat ze elk apart een lezer/schrijver hebben met een speciale kabel of zo ?

peenif
4 December 2010, 15:54
Ik denk dat dit met een USB datakabel probleemloos moet lukken.

butskristof
4 December 2010, 15:59
Als je gewoon een CD wil backuppen, is dat niet nodig.
Als je dan gewoon in je brand-programma kiest om je CD te kopiƫren, zal hij je eerst vragen om de originele CD in de drive te stoppen. Hij zal dan een tijdelijke kopie van de CD op je harde schijf zetten en vervolgens vragen op een lege schijf te plaatsen. Dan moet je gewoon de originele schijf uit de brander halen en een lege invoeren. De computer zal dan de tijdelijke kopie die eerst op je harde schijf stond op je CD branden.

Mvg,
Kristof.

Vlier
4 December 2010, 16:15
merci voor reactie , voor muziek op kristof zijn manier , eventueel voor film of video een usb datakabel
allebei bedankt

butskristof
4 December 2010, 17:27
Met een DVD werkt het net hetzelfde hoor (;

Als je echter videobestanden wil backuppen tussen de 2 twee laptops kan je ook gewoon mappen delen, dan heb je geen speciale USB-kabel nodig. Voorwaarde is dan wel dat beide pc's in hetzelfde netwerk en dezelfde werkgroep zitten.

Mvg,
Kristof.

Nijntje666
4 December 2010, 19:30
Ook wel handig om te vermelden:
Om twee systemen in dezelfde werkgroep te zetten, moeten zij beiden op een router aangesloten zitten.

De naam van de werkgroep kunt u wijzigen onder Deze Computer (Eigenschappen) > Computernaam door te klikken op Wijzigen (in onderstaande voorbeeld afbeelding Change)
http://static.skynetblogs.be/media/98521/1765765424.JPG
Maak op beide computers deze naam identiek, en u kunt bestanden over sturen.
Hier moet u er wel rekening mee houden dat mappen/schijven gedeeld moeten worden en de permissies juist ingesteld moeten worden.
Systemen in het zelfde netwerk vind u vervolgens onder Mijn netwerklocaties

PeterN
4 December 2010, 23:37
Als het bestanden zijn kan je ze toch gewoon via een usb stickje overhevelen.
Langs de andere kant begrijp ik niet waarom je er twee laptops voor nodig hebt. Gebruik gewoon de laptop met de brander. Steek de orginele cd er in en maak een backup. Idem met een film dvd.

magewarfare
22 December 2010, 09:18
een cross-over netwerk kabel lukt natuurlijk ook altijd, of een harde schijf in het netwerk zetten, dan heb je ze altijd bij de hand

ybr
27 December 2010, 00:47
een cross-over netwerk kabel lukt natuurlijk ook altijd, of een harde schijf in het netwerk zetten, dan heb je ze altijd bij de hand
Gewoon een externe harde schijf aanschaffen is meer dan genoeg. Dan ken je die aansluiten op gelijk welke pc en heb je van alles een back-up. Wel maken dat de externe hd groot genoeg is.