Volledige versie bekijken : windows xp partitie maken



Vlier
5 December 2010, 17:53
hallo wil partitie maken in xp , c schijf is 152 gb groot en wil die in twee doen , moet dan eerst op D klikken om partitie te verwijderen maar hij zegt dan :"set up kan de gevraagde bewerking niet op de geselecteerde partitie uitvoeren.deze partitie bevat tijdelijke installatiebestanden die vereist zijn voor het voltooien van de installatie".

Wat moet ik nu doen??:wall:

Nijntje666
5 December 2010, 21:08
Je hebt een schijf van een vaste capaciteit, die verdeel je in partities, indien je dat wilt.
Je hebt dus een C partitie en een D partitie. De C partitie geef je een vaste grootte, de D de rest neem ik aan.
Op C heb je Windows geïnstalleerd en die wil je opsplitsen in twee partities? Wat heb je met de D partitie gedaan dan.
Die foutmelding krijg je omdat je op die partitie met Windows actief bent.
Heb je Windows enkel op de C partitie staan of heb je nog meer Systeembestanden.

Vlier
5 December 2010, 21:18
op c staat 152 gb en windows en op d staat 8 mb maar die is voorbehouden

Nijntje666
5 December 2010, 21:29
Uitstekend, heeft u D niet meer nodig?
In dat geval kunt u opstarten van uw officiële installatie CD-ROM.
Weet u hoe dat moet? In de BIOS de opstartvolgorde juist zetten.

Vervolgens komt u bij het installatiescherm, u kiest ENTER om Windows XP te installeren, vervolgens drukt u F8 om de licentievoorwaarden te accepteren. Uiteindelijk krijgt u dus de lijst met partities te zien.
Selecteer met uw toetsenbord nu de partitie van 8MB, let alsjeblieft goed op dat je hier niet de C partitie pakt (de labels (C: en D: ) staan vooraan de regels).

Nadat u dus die partitie heeft geselecteerd drukt u op D om te verwijderen en vervolgens op L om te bevestigen.
Nu wordt de partitie verwijdert want u bent niet op de harde schijf aan het werken, maar vanuit de CD-ROM.
Druk nu F3 (geloof ik) om af te sluiten, uw systeem wordt nu opnieuw opgestart, en haal de installatie CD-ROM uit uw systeem.

Vervolgens gaat u inderdaad naar het Schijfbeheer, hier verifieert u dat de 8MB is verwijderd en plaats heeft gemaakt voor niet-toegewezen ruimte. Eerst maar eens zorgen dat dit goed gaat voordat u verder gaat.

Vlier
5 December 2010, 21:38
oke probeer ik wel morgen want moet vroeg men bed uit morgen .
laat morgen wel iets weten alvast bedankt

Vlier
5 December 2010, 23:32
hallo,

ben toch maar aan het proberen gegaan. als ik opstart vanaf de cdrom laadt hij die bestanden allemaal, daarna krijg ik voor een lange tijd een zwart scherm waar bovenaan een streepje flikkert, daarna blauw scherm waar na eventjes onderaan een witte balk verschijn en links van boven 2 keer 2 witte streepjes en dan gaat hij niet meer verder. weet iemand raad?

compuchrisje
6 December 2010, 00:20
Die D-partitie van 8 Mb is hoogst waarschijnlijk je recovery? Die lijkt me vrij klein trouwens, maar in geval dat zo is, kan je daar idd niets in klaarstomen.
Je kan wel je bestaande C-partitie indelen in C en E (vermits D vast ligt). Welke versie XP heb je daar? Anders kan ik je Paragon Partition Manager aanraden, te vinden in onze downloads (http://www.minatica.be/downloads/645-Paragon-Partition-Manager).

Edje
6 December 2010, 00:30
De schermen die je ziet, zwart en blauw zijn eenvoudig te verklaren. Je hebt waarschijnlijk een SATA disk. De XP installatie CDrom herkend niet de juiste S-ATA controllers dus loopt de installatie vast. In de meeste gevallen zal de installatie melden dat er niet genoeg schijfruimte of geen harddisk is aangetroffen, maar vastlopen gebeurd ook vaak. Dit kun je oplossen door de juiste stuurprogrammas te downloaden bij je moederbordleverancier. Of je gebruikt een installatie cdrom van Windows Vista of 7, deze herkennen nagenoeg alle gangbare controllers. Paragon Partition Manager is uiteraard een hele goeie optie.

Nijntje666
6 December 2010, 01:33
De schermen die je ziet, zwart en blauw zijn eenvoudig te verklaren. Je hebt waarschijnlijk een SATA disk. De XP installatie CDrom herkend niet de juiste S-ATA controllers dus loopt de installatie vast.
In tegendeel, de drivers worden juist WEL geladen. Deze worden in het geheugen geladen, ik zou eerder zeggen... een geheugen probleem?
Je kunt het beste onderdelen uitsluiten, te beginnen om met je geheugen te controleren, als er hier een fout zit, is het gauw gedaan.
Memtest (http://www.minatica.be/downloads/333-Memtest86) op een CD'tje branden en opstarten vanaf de CD.
Dit even een tijdje laten lopen en controleren of er geen fouten ontstaan: elke fout in het geheugen resulteert in problemen.

PeterN
6 December 2010, 10:05
Als het een hardware probleem zou zijn zou Vlier al langer met een probleem zijn afgekomen;) Hij wil enkel zijn huidige d partitie verwijderen en een nieuwe grotere d partitie zetten. Dat de d een revovery paritie is betwijfel ik, 8 mb is zo goed als niks hé.
Ik denk dat die partitie nog een overblijfsel van ergens iets is, kan van veilige zone van true image zijn, eerdere installatie van iets, ...
Ik zou zoals cctje zegt met partition magic werken. D partitie verwijderen en daarna een nieuwe d partitie maken.

Vlier
7 December 2010, 20:15
hallo heb dus paragon partition manager gebruikt .
is gelukt om partitie bij te maken dus alvast bedankt maar nu zegt hij als ik opstart het volgende : Could not load file or assembly 'MOM.Implementation, Version=2.0.2999.37110, Culture=neutral, PublicyKey=90ba9c70f846762e' or one of its depedencies. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Nijntje666
7 December 2010, 23:00
Ik zie een aantal overeenkomsten:
http://social.msdn.microsoft.com/forums/en-US/netfxsetup/thread/87415c1d-7288-404a-b804-96bb84d424b1/

Quote van een ander vergelijkbare behandeling:


These are tied to ATI graphics cards, particularly installations of the Catalyst Control Center, and most often occur when a user installs only .NET framework 2.0. To resolve this error, simply download and install .NET framework 1.1 as well. You'll also want to make sure that you are using the latest graphics drivers for your ATI card.

Vlier
8 December 2010, 18:35
is wel een andere foutnummer , dus weet het niet . als ik op die fout klik gaat windows wel gewoon verder met opstarten en vind niets verkeerd .

Nijntje666
8 December 2010, 19:13
Dat klopt, maar een PublicyKey mag wel uniek zijn zo te hopen.
Alles daarvoor komt wel overeen met een aantal resultaten op Google

Vlier
8 December 2010, 20:21
oke had hier nog regcleaner liggen en heb die clistart.exe verwijderd uit de opstartlijst zoals beschreven in die link en probleem is volledig weg ... iedereen hartelijk bedankt.