Volledige versie bekijken : Beeldscherm flikkert bij stuurprogramma's



Nijntje666
5 December 2010, 23:01
Hallo allen,

Sinds vorige week heb ik de oude laptop van m'n ouders gekregen, omdat ze die toch niet gebruiken. Het probleem is dat er barsten in het beeldscherm zitten. Maar aangezien ik toch genoeg monitors heb, heb ik er een aangesloten aan de zijkant.

Het punt is, elke keer wanneer er bijv. een stuurprogramma wordt geladen, gaat het scherm even flikkeren. Het gebeurt wel eens vaker maar vooral bij het installeren.
Opzich geen probleem maar het is wel opmerkelijk, is hier een aanleiding voor?

Bij voorbaat dank!

Edje
6 December 2010, 18:28
Gebeurd dit ook wanneer je alleen het externe beeldscherm activeerd? Anders de kabel van de geintegreerde LCD losmaken. Wat voor merk/model laptop is het?

Nijntje666
16 December 2010, 23:25
Excuses voor de late reactie.
Het betreft een Acer Aspire 7520.
Het beeld wordt enkel op het beeldscherm (extern) weergegeven.
Wat bedoel je met "kabel van de geïntegreerde LCD"?

Edje
17 December 2010, 00:25
Hoi Joost. Ja, het flatkabeltje wat vanaf LCD naar het moederbord loopt. Mogelijk verstoord de breuk deze flikkeringen, vandaar even losgooien en kijken of dit wat oplost. Overigens, ik kan eens kijken of ik nog een LCD schermke heb liggen. Je zou eigenlijk het LCD scherm los moeten schroeven en aan de achterkant het merk/typenummer op moeten zoeken, want vaak worden dezelfde schermen in verschillende laptops gebruikt.

Nijntje666
21 December 2010, 23:43
Hmm, toch niet de moeite aangezien ik daar geen ervaring in heb.
Dan maar zo laten, is opzich geen obstakel.
Kan wat mij betreft gesloten worden indien niemand enige toegevoegde waarde heeft in te brengen.

Alsnog bedankt.