Volledige versie bekijken : Tarieven van de Verkeersboetes



Phil O'Sophe
7 December 2010, 19:45
Autobestuurders en andere weggebruikers dienen natuurlijk altijd voorzichtig te zijn en hun verantwoordelijkheid te tonen.
In de komende dagen zal dat des te meer nodig zijn.

Ooit al eens nagegaan wat de mogelijke boetes kunnen zijn bij een verkeersovertreding?
(Zonder dan nog te spreken van het eventuele menselijk leed en de materiële schade)

Het bedrag van de geldelijke boetes hangt af van de aard van de overtreding, wat maar normaal is.

In grote lijnen zijn dit de categorieën van overtredingen en de boetes:

gedetailleerd: hier (http://www.polfed-fedpol.be/verkeer/verkeer_amendes_nl.php)
Graad 1: "kleine" overtredingen: 50 euro
Graad 2: geen rechtstreeks gevaar: 100 euro
Graad 3: rechtstreeks gevaar: 150 euro
Graad 4: onvermijdelijk gevaar: de procureur beslist erover op de rechtbank

Snelheidsovertredingen:

Boetes zijn afhankelijk van de snelheid en ook van de omgeving waar de overtreding plaats heeft; vb. in bebouwde kom, woonerf ...

Rijden onder invloed:

van 137,5 euro tot beslissing van de rechtbank

Nijntje666
7 December 2010, 21:15
Zozo, zo zou dat in Nederland ook moeten zijn. Wat dat betreft zijn ze hier veel te laks.
In plaats van de dure auto's van de weg te halen, pakken ze zielige scootertjes (net zoals ik :p ). Echte bikkels

Baloeke
7 December 2010, 22:15
Braaf zijn en de regels volgen, dan komen er geen boetes

compuchrisje
7 December 2010, 23:28
En toch zijn er altijd die nooit genoeg geleerd zijn, zelfs al zijn ze een half maandloon en hun rijbewijs kwijt.
EZELS!!!!!

Nijntje666
8 December 2010, 00:28
Braaf zijn en de regels volgen, dan komen er geen boetes
Exact, maar hier zetten ze gezellig een rollerbank aan de kant van de weg. Innen maar! :lol:
Moet wel zeggen dat ik met de auto nauwkeurig de regels volg. Als je het hier bont maakt met Artikel 5 heb je het ook niet breed. En mijn maandsalaris stelt al helemaal niks voor zoals CC zegt :p

Baloeke
8 December 2010, 22:37
Toeval vandaag een filmke ontvangen over roekeloos rijden.
Benieuwd? Klik hier (http://www.youtube.com/watch?v=rXd0ruGbuRA&feature=player_embedded)

Nijntje666
8 December 2010, 22:50
Haha inderdaad, die heb ik al eens een keer gezien geloof ik. :p
Vooral die duidelijke weigering voor die drie maanden onthouding van die gozer achterin :lol:

Vincent
8 December 2010, 22:58
Baloeke :good::good: en dan te bedenken dat ik al mijn ganse leven een speeddriver ben.:thx::thx:

chira
9 December 2010, 18:42
:shy: niet mis dat filmpje ,,,,, over die snelheidovertreding 1 = van 1 tot 10 km/ u = 50 euro zelfs al heb je maar 2 teveel ,,,,, ik heb het maandag nog zo gehoord van een verkoopster :) ik durf eerlijk tebekennen dat ik soms veel geluk had op de e411 brussel - luxenburg ,,, ik wist ongeveer waar ze meestal stonden :lol: maar heel snel was da nie twintig teveel was mijn leven nog nie moe :shy:

Mrjraider
14 December 2010, 21:21
Vanochtend onderweg naar school kreeg ik een smsje van een vriend met de mededeling dat ik moest uitkijken want er stond overal politie op licht te controleren xD Een vriend fietste mee en zn licht deed het niet en dan net voor de politie ff een trap tegen gegeven deed zn licht het weer gewoon. Lol

Maare ik vind het onzin dat de boetes steeds worden verhoogd.

Phil O'Sophe
14 December 2010, 22:53
.......
Maare ik vind het onzin dat de boetes steeds worden verhoogd.

Daar zullen de meesten het mee eens zijn ... behalve die van de fiscus ! ;)