Volledige versie bekijken : Internet Explorer...



Lenny'tje
8 December 2010, 00:49
Hallo,

Ik heb weer, ja weer, een probleem met IE.

Al mijn website's die ik tot nu toe gemaakt heb werken perfect in Chrome, Firefox, opera etc, nu tekt ik hem in IE en alles hij doet weer moeilijk, ipv dat de website in het midden staat zet hij de website tegen de linker kant.

Kan ik in mijn website's geen plug-in programmeren of zoiets die detecteert of een gebruiker IE heeft en als dat het geval is laat hij de gebruiker weten dan zijn IE niet goed werkt en Firefox of Chrome moet installeren?

Ik ben die IE echt zo beu, ze zouden die browser uit de markt moeten halen.

Maar bestaat er zo'n tool?

Of zijn er andere oplossingen? Mijn CSS is volledig correct geschreven al mijn divs zitten goed alles zit waar het hoort te zijn en nog wil IE het niet tonen zoals het moet.

strikerfox
8 December 2010, 06:54
Open je EI ga naar EXTRA/INTERNET OPTIES/GEANVANCEERD/beneden zie je staan opnieuw instellen naar standaard waarden.
PS.ik gebruik enkel IE,en heb nog nooit problemen gehad, meerdere browsers gebruiken is soms van het goede teveel, en kan soms leiden tot fouten.

suc6.

fox;)

Butterflyice
8 December 2010, 09:38
Je kan een extra css maken met de uitzonderingen voor IE zo dat je site in alle browsers er goed uit zie.

zie linkje http://www.positioniseverything.net/articles/ie7-dehacker.html

Lenny'tje
9 December 2010, 22:52
Eens proberen met 2 CSS'en te werken, 1 normale CSS voor de normaal werkende browsers en 1tje voor de abnormale IE.

Lenny'tje
11 December 2010, 03:12
Kan je me mss ook nog eens even helpen met men database?

Ik heb in phpmyadmin een wachtwoord ingesteld voor de user localhost dit zelfde wachtwoord heb ik in conf.inc.php ingesteld maar als ik nu op phpmyadmin op rechten klik dan krijg ik deze melding:


Fout
MySQL retourneerde:

#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

phpMyAdmin probeerde met de MySQL-server te verbinden maar de server weigerde de verbinding. Controleer de machine, de gebruikersnaam en het wachtwoord in config.inc.php en zorg er voor dat deze overeenkomen met de informatie die u van de Beheerder van de MySQL-server kreeg.


Kan iemand me ff zeggen hoe ik dit oplos?

ook als ik naar phpmyadmin ga krijg ik geen kadertje waar je eerst je username en wachtoord moet intypen, ik krijg metteen het phpmyadmin...

Lenny'tje
11 December 2010, 04:16
Kan je me mss ook nog eens even helpen met men database?

Ik heb in phpmyadmin een wachtwoord ingesteld voor de user localhost dit zelfde wachtwoord heb ik in conf.inc.php ingesteld maar als ik nu op phpmyadmin op rechten klik dan krijg ik deze melding:


Fout
MySQL retourneerde:

#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

phpMyAdmin probeerde met de MySQL-server te verbinden maar de server weigerde de verbinding. Controleer de machine, de gebruikersnaam en het wachtwoord in config.inc.php en zorg er voor dat deze overeenkomen met de informatie die u van de Beheerder van de MySQL-server kreeg.


Kan iemand me ff zeggen hoe ik dit oplos?

ook als ik naar phpmyadmin ga krijg ik geen kadertje waar je eerst je username en wachtoord moet intypen, ik krijg meteen het phpmyadmin...

Ik heb het al gevonden, ik moest de cookie's verwijderen van IE.

Maar hoe kan ik mijn database instellen zodat als je in phpmyadmin wil je eerst een wachtwoord en een gebruikersnaam moet invoeren? (normaal krijg je een leeg scherm met in het midden een "pop-up" waar je je gegevens moet invoeren) maar dit heb ik niet.

carl
11 December 2010, 09:43
Het is een van de volgende:

1) geen wachtwoord instelling in de conf van phpmyadmin

2) Het correcte databasewachtwoord instellen


Je kan eventueel ook de database vanuit command line gebruiken als je bekend bent met SQL.

Butterflyice
11 December 2010, 11:08
Ik heb het al gevonden, ik moest de cookie's verwijderen van IE.

Maar hoe kan ik mijn database instellen zodat als je in phpmyadmin wil je eerst een wachtwoord en een gebruikersnaam moet invoeren? (normaal krijg je een leeg scherm met in het midden een "pop-up" waar je je gegevens moet invoeren) maar dit heb ik niet.
Is dit lokaal of op de server ?

Lenny'tje
13 December 2010, 23:00
Lokaal, wachtwoord enz is allemaal correct ingevuld het probleem is dat het eig niet uitmaakt of je er een wachtwoord opzet of niet want als je op phpmyadmin klikt kan je er zo in.

Butterflyice
14 December 2010, 10:01
Dat je zo in phpmyadmin kan komen lokaal is niet gek.
Je wil nu een database koppelen en deze krijgt geen verbinding.
Hoe zie je config file er uit?
Over phpmyadmin hoeft je je geen zorgen te maken dat deze lokaal direct bereikbaar is.

Lenny'tje
16 December 2010, 03:30
ok, thx, mijn config file is ok, het probleem zat in mijn php.ini ;)

Ik had er iets in veranderd en die instellingen waren blijkbaar niet OK ^^

Maar alles is opgelost nu ^^

thx,

Wat IE betreft, ik wil het volgende doen:



if ( $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] )
{
$browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
strtoupper($browser);
if ( strpos($browser) == 'MSIE' )
{
//Laad de css voor IE.
}
else
{
//Laad de css voor alle andere browsers.
}
else
{
//Geen user agent gevonden
//Laad de css voor alle andere browsers
}


Zoiets gaat het worden ^^

Butterflyice
16 December 2010, 07:21
Je hoeft de browser niet via php af te vangen aangezien je allen maar de uitzonderingen voor ie daar in hoeft te zetten.
Deze kan je dan gewoon in de head mee sturen.
Anders moet je de complete css voor ie opnieuw maken en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Lenny'tje
20 December 2010, 01:39
Ik ben toch een aparte aan het maken voor IE ^^

Als het er dan weer iets mis is hoef ik gewoon de css code verder te verprutsen terwijl mijn css voor andere browsers mooi blijft.

Ik vindt het wel raar dat de margin auto in mijn IE wel werkt en op deze computer dan weer niet...

Zal van de versie afhangen.

En de code komt ook in de head van men html.

Een beetje meer werk maar daar heb ik geen probleem mee ^^ 2 CSS'en en het is weer helemaal in orden.

Ik ga niet alle browsers van IE ondersteunen, als iemand bijvoorbeeld IE5 heeft ga ik die user naar een pagina sturen waar hij/zij Chrome kan downloaden. (plus wat extra info waarom en de pluspunten van Chrome tegen over IE).

Butterflyice
21 December 2010, 09:32
Je kan beter alleen de laatste 2 versie van ie ondersteunen want wie er nu nog met IE werkt zal niet tot de doelgroep horen.