Volledige versie bekijken : "De site kan niet worden weergegeven"



EdGi
10 December 2010, 22:55
Beste "Minaticanen",

We zitten met volgend vervelend probleem;

"Kunnen niet op de beveiligde site komen; na ingave van https://sec.3suisses.be/nl krijgen we steevast: de site kan niet worden weergegeven. Dat is hetzelfde als we op jullie "gewone" site klikken op aanmelden.
We hebben op 2 verschillende computers geprobeerd met telkens dezelfde foutmelding.
Ergens moet dus iets fundamenteel fout zitten; jullie sites hebben we speciaal in de "trusted sites" opgenomen dus zouden niet geblokkeerd kunnen worden door het beveiligings-systeem?"

Volgens opgave van IE dienst van betrokken firma moet het aan de instelling van onze computers liggen.

Probleem doet zich voor in IE8 en in MFF (beiden up-to-date).

OS=XP-sp3.

Kan iemand licht in duistere zaak werpen:help:?

Dank bij voorbaat.
EdGi

PeterN
11 December 2010, 18:10
Vroeger had je dat probleem niet? Heb je onlangs iets verandert? Zoals een andere virusscanner, firewall of ander pakket?

EdGi
11 December 2010, 19:07
Is al zowat een jaar dat dit speelt. Eerste keer aangekaart in februari dit jaar, niets opgelost tot nu. Sites staan in internet instellingen bij de "safe sites", accepteren cookies enz.
Buiten updates van gekende programma's is niet veel veranderd zover ik kan nagaan.

J.W.
12 December 2010, 18:41
Kijk eens in de "host" file bij de "127.0.0.1" of het adres hier soms tussen staat.

EdGi
13 December 2010, 00:24
Dank J.W.
Probleem is ik weet niet waar en hoe die "host" file te vinden zou kunnen zijn:shy:

Edje
13 December 2010, 01:40
Gebruik je een router? Waarschijnlijk word poort 443 geblokkeerd op de router. Zet als test dan deze firewall eens uit van de router.

EdGi
13 December 2010, 02:05
heb verbinding met internet via b-box2 van belgacom, weet niet of dat vergelijkbaar is:shy:.

Edje
13 December 2010, 02:24
Dat is ook een router ;-) Inloggegevens :

Login: admin
Password: ********

Edit Baloeke: Paswoord verwijderd

EdGi
13 December 2010, 02:30
Dank Edje,
zal proberen.
Groetjes.

EdGi
13 December 2010, 02:48
@Edje,

Volgende boodschap krijg ik dus;

res://ieframe.dll/info_48.png Kan de pagina niet weergeven

HTTP 500
Meest waarschijnlijke oorzaken:


Aan deze website wordt gewerkt.
De website bevat een programmeerfout.
Mogelijke acties:

res://ieframe.dll/bullet.png Geef het adres opnieuw op.

res://ieframe.dll/bullet.png Ga terug naar de vorige pagina

res://ieframe.dll/up.png (res://ieframe.dll/http_500.htm#) Meer informatie (http://javascript<b></b>:expandCollapse('infoBlockID', true);)

Deze fout (HTTP-fout 500 - Interne serverfout) houdt in dat de bezochte website een serverprobleem heeft waardoor de webpagina niet goed kan worden weergegeven.
Raadpleeg Help voor meer informatie over HTTP-fouten.

Het leven van een computer analphabeet is niet meer eenvoudig:D

J.W.
13 December 2010, 03:01
Dank J.W.
Probleem is ik weet niet waar en hoe die "host" file te vinden zou kunnen zijn:shy:

Staat in de map: Windows\system32\drivers\etc
Openen met "kladblok"!!!

Edje
13 December 2010, 03:03
Maar heb je nu de firewall uitgezet van je router?

EdGi
13 December 2010, 03:39
@J.W. vind alleen;
https 443/tcp MCom
https 443/udp MCom
Wat dat ook moge betekenen.
@Edje,
nog geen firewall uitgezet, gevaarlijk?
moet ook nog eerst in de router geraken.

PeterN
13 December 2010, 17:59
Reset eens gewoon uw browser naar standaard waarden. Ik heb IE 8 hier momenteel niet staan, maar het staat onder extra, internet opties en daar tabblad advanced. Alle paswoorden etc worden wel gewist als je die zou hebben opgeslagen in je browser.

EdGi
13 December 2010, 22:15
Hallo PeterN,
Heb even gechecked in IE8, maar lijkt me nogal drastisch, bovendien, heb zelfde probleem in Mozilla-FireFox.
Zou het kunnen helpen als ik probeer een systeemherstel te doen naar een tijdstip (als het te vinden is) waarop dit probleem nog niet aan de orde was?
Wederom dank,
EdGi

PeterN
13 December 2010, 23:30
Aangezien je postte dat je het al bijna een jaar aan de hand hebt is dat nog drastischer denk ik :)
Wat je eens kan doen is op je pc eens uw firewall en antivirus uitschakelen. Open daarna ie8 en surf naar die site die niet gaat. Gaat het dan wel weet je waar zoeken. Zet na het experiment terug je virusscanner en firewall op.
Kwaad kan dit niet als je enkel bij die site eens probeert;)
In je router zou ik niks wijzigen voorlopig.

EdGi
13 December 2010, 23:55
Hoi PeterN,
wederom dank, zal proberen of het me vanavond nog gelukt. Zal in ieder geval iets laten weten:-)
Vriendelijke groeten,
EdGi

EdGi
15 December 2010, 02:05
@PeterN,
Sorry voor vertraging; heb op PC en laptop geprobeerd, resultaat nog steeds noppes. Firewall en antivirus zijn beide AVG 2011 (permanent ge-update).

Zwerfuil
15 December 2010, 12:09
Hoi,

Als ik op de link klik wordt hier alles prima weergegeven (W7 en firefox, Viruscanner Avast)
Heb zelf geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, hopelijk raak je er snel uit

Groetjes, Swa

ultddave
15 December 2010, 17:17
Probeer de DNS cache eens te flushen. Browsers sluiten. Dan gaan naar:
Start > bureauaccessoires > opdrachtprompt
en dan daar intypen:

ipconfig /flushdns
(Met een spatie tussen de 'g' en de '/')

En dan op enter drukken. Dan kan je de opdrachtprompt sluiten en je browser terug opstarten en nog eens proberen.

Als de pagina dan nog niet geladen wordt, kan je dit eens proberen: Op dat scherm met de foutmelding; "CTRL+F5" doen. Dus ctrl inhouden en dan op F5 drukken op uw toetsenbord. ;)

En als dat niet werkt, lijkt het me eerder te liggen aan de beveiligingsinstellingen. Maar kvraag me af hoe die dan ineens verandert zouden zijn. ;)

Mvg,
Dave