Volledige versie bekijken : Windows live mail neemt documenten versturen van outlook over.



Marjan39
13 December 2010, 19:32
Goedenavond,

Allereerst moet ik zeggen dat ik al een Topic hierover heb gelezen hier in een gesloten discussie. In een post van 19 september als onderwerp "kopieren naar" naar gekaapt door Windows Live Mail. (http://www.minatica.be/threads/71082-quot-kopieren-naar-quot-naar-gekaapt-door-Windows-Live-Mail.?highlight=windows+live+mail) gestart door J.Zwaan.
Maar heb daar toch nog een vraag over het is me niet helemaal duidelijk.

Voorheen als je een document of foto wilde versturen dan klikte je inderdaad met rechts
op het bestand uit de map afbeeldingen en dan kreeg je de optie om het te versturen via
outlook verkleint of groot wat je wilde. en dan kwam het ook in outlook terecht
Dat is ook mijn standaard mail programma.
Sinds vandaag ervaar ik eigenlijk dat als ik een afbeelding/document wil versturen vanuit mijn map dat automatisch gekopieerd wordt naar windows live mail ipv mijn standaard Outlook
Heb ook de oplossing hier gelezen maar als ik die handelingen uitvoer zie ik toch andere dingen staan ,weet niet over welk besturingsysteem dat gaat maar ik heb dus op mijn ene computer XP en op de laptop Vista.

Ben op beide computers als beheerder aangemeld zover ik weet.

Als ik in configuratie scherm kijk zie ik daar geen dingen van Windows Live staan in XP
Wel in configuratie onder software programma's wijzigen of verwijderen daar staat wel windows live essentials.
Maar weet niet of dat de bedoeling is om dat te verwijderen.
Zie nl niet de dingen staan die in der stappen van de andere Topic worden uitgelegd.

Vraag is dus als volgt waar kan ik dat windows live mail in XP uitschakelen zodat het die functie niet meer overneemt.

mvg en bvd
Marjan

Nijntje666
13 December 2010, 20:13
Windows Live Essentials is gewoon een samenstelling van freeware programma. Een initiatief van Microsoft.
Hier zitten diensten in zoals: Messenger, Photo Gallery, en inderdaad ook Live Mail.
Live Mail is gebaseerd op de Hotmail accounts (waarschijnlijk ook msn- en live accounts).
Indien u geen gebruik maakt van deze diensten kunt u deze uiteraard verwijderen.

http://explore.live.com/windows-live-essentials?os=other

Daar vindt u de diensten. Een oplossing voor de probleemstelling van het "overnemen van documenten" is dit in ieder geval niet. Verwijderen kunt u inderdaad via Configuratiescherm > Software
Indien u Essentials wilt behouden zal er iets in de programma's gewijzigd moeten worden.

Marjan39
14 December 2010, 13:04
Dank je Nijntje, ik zoek nog even door ben bang dat er anders in live messenger ook problemen ontstaan als ik dat verwijder bij software.

mvg
Marjan