Volledige versie bekijken : Windows Mail verzendt niet



Nijntje666
19 December 2010, 23:07
Allerbeste leden,

Mijn broer vroeg me gisteren langs te komen omdat hij problemen ervaarde met zijn mail.
Het probleem is namelijk dat hij wel mail kan ontvangen, maar niet kan verzenden.
Bij het verzenden zoekt hij eerst naar de Host, vervolgens staat er "Verbinding maken". Uiteindelijk wordt er een foutmelding gegenereerd met daarin poort: 25.

Mijn broer is aangesloten op Tele2 en heeft een veiligheidspakket van Tele2 geïnstalleerd staan. Ook had hij al contact opgenomen met Tele2 maar ze zeiden dat het niet aan Tele2 lag, en ze mochten mijn broer niet verder helpen... Ze gaven aan dat het aan de virus-scanner zou liggen (wat dus het eigen Tele2 programma zou zijn).

Dus ik heb even een kijkje genomen, het betreft Windows Vista 32-bits met hierop Windows Mail. Zoals gebruikelijk hebben ze beiden niets veranderd aan het hele besturingssysteem. Het enige wat zij op de laptop doen is een beetje zoeken op Marktplaats, ANWB, Autoweek etc. Verder wordt er nooit gedownload.

Ik merkte op dat Windows Firewall uitgeschakeld stond, deze heb ik linea recta ingeschakeld en Windows Mail als uitzondering toegevoegd (wat voorheen niet zo was).

Via het Tele2 Beveiligingspakket kun je ook de Firewall beheren, en zie ik een aantal adressen staan (Filter) die er allemaal als volgt uit zien: 0.0.0.0//0.0
Ik begreep er vrij weinig van, aangezien ik enkel Firewall gebruik heb ik het pakket eens uitgeschakeld en wat kleine dingetjes geprobeerd, echter kon ik het probleem niet verhelpen.

Heeft iemand misschien een tip/oplossing zodat ik deze kan terugkoppelen?

Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,

Baloeke
19 December 2010, 23:24
Staan de instellingen nog juist voor het verzenden van een mail. Ik bedoel daarbij de accountgegevens, pop 3, uitgaande mail (SMTP) is smtp.tele2.nl

Kijk ook eens naar het filmpje op de website van Tele2 (http://www2.tele2.nl/Customerservice_Mov/A4/commercial_.html)

Nijntje666
20 December 2010, 00:05
Die staan inderdaad nog correct, ze hebben geen enkele instelling gewijzigd, totdat het fout liep hebben ze op aanwijzing van Tele2 instellingen aangepast. Misschien handig: Ook het account opnieuw aanmaken werkte niet.

Ik zal het doorgeven, verdere oplossingen welkom!

compuchrisje
20 December 2010, 00:12
Is een systeemherstel al overwogen? Wie had firewall uitgeschakeld of is die gewoon nooit ingeschakeld geweest?
Als het is ingesteld zoals in dat filmpje is weergegeven, kan er nl gezien niks fout gaan.
Even bedenking: ooit ben ik tegengekomen dat je voor accountnaam enkel het account moet invullen, dus zonder @provider erachter. 't Ligt soms aan iets kleins.

Nijntje666
21 December 2010, 23:17
Die stond waarschijnlijk uit omdat ze dachten dat het uitzetten van de Firewall in Tele2 mocht helpen.
Of ze wilden het eventjes zonder Firewall checken, geen idee. Maar heb ze even op een paar aandachtspunten omtrent deze veiligheidsrisico's geattendeerd.
Ik heb die settings ook bekeken en die zagen er goed uit, ze hadden ook op advies van Tele2 een nieuwe account toegevoegd inderdaad, en nogsteeds werkte het niet.
Zal morgen eens vragen hoe het er nu voor staat, maar heb nog niets gehoord.

Edje
22 December 2010, 02:26
Probeer als test eens om het account op een andere pc te testen. Dan weet je in ieders geval of het een locaal probleem betreft of niet.

Nijntje666
28 December 2010, 22:06
Bedankt voor de tip Edje. Ik zal het onthouden.
Intussen hadden ze een Hotmail account aangemaakt en hier vanaf tijdelijk mails gestuurd.
Dat is ook een nadeel van Office Starter, je kunt niet even switchen tussen programma's om problemen uit te sluiten.
Morgen zal ik het er nog eens met hem over hebben.