Volledige versie bekijken : geen geluid opera 11



minoe
20 December 2010, 17:52
Blijkbaar heb ik geen geluid meer in browser opera.Bij snelvoorkeuren onder menu extra was 'geluid in webpagina's' uitgeschakeld.Deze ingeschakeld en pc opnieuw opgestart maar nog hetzelfde.Iemand idee ?Laatste versie flash player is geinstalleerd.

Baloeke
21 December 2010, 00:28
Heb je, je volume van je luidsprekers niet lager gezet of op mute?

compuchrisje
21 December 2010, 00:42
Dit is reeds de nieuwste versie denk ik. Blijkbaar moet je daar nu meer werken met plug-ins of extensies, best dat je daar (http://www.opera.com/addons/)nog even gaat kijken.

minoe
21 December 2010, 14:43
Heb je, je volume van je luidsprekers niet lager gezet of op mute?
Nee.Is gewoon bij opera dat ik dit voorheb.Raar.

minoe
21 December 2010, 18:19
Oeps.Bij IE toch geen geluid:wall::wall:
Alles staat blijkbaar goed.

minoe
21 December 2010, 20:52
Bij powerpoint ook geen geluid heb ik gezien.Dus alles wat met internet te maken heeft ,geen geluid.
Bij afspelen muziek media player geen probleem

compuchrisje
21 December 2010, 23:22
Dan ligt het aan je hardware denk ik. Kijk in je configuratiescherm even of daar niks is gemarkeerd en anders zoek je even op welke geluidskaart je hebt. Surf naar de website van de maker en kijk daar of er recent een update is aangemaakt. Zorg er wel voor dat je de juiste hebt. Dat kan je eventueel opzoeken via je configuratiescherm of met een programma zoals Everest.

minoe
22 December 2010, 07:51
Niets helpt voorlopig.Update van drivers,apparaat verwijderd enz.
Toch raar dat het enkel bij internettoepassingen zijn .

compuchrisje
22 December 2010, 23:04
Volgende poging tot oplossing: het register

In het menu Start - uitvoeren, tik je regedit.

Opgelet! vermits je registerwijzigingen gaat aanbrengen is het aan te raden om eerst een reservekopie aan te maken. Dit doe je door via het menu Bestand te kiezen op Exporteren. Geef het bestand een naam + eventueel ook de datum, en plaats die in een map die je nadien makkelijk terugvindt. Dit mag dus ook in Documenten zijn. Als er fouten zijn gebeurd kan je in de register editor de reservekopie terug importeren, dubbelklikken op het bestand met de extensie 'reg' heeft hetzelfde effect.

In het register zoek je onder HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows NT/Drivers32 naar een onderdeel in het rechtervenster: wavemapper. Staat dit er niet, klik dan in dat rechtervenster met rechtermuisknop en kies voor Nieuw-> Nieuwe tekenreekswaarde. Die geef je de naam 'wavemapper' met als waarde msacm32.drv. Klik op enter om de waarde in te voegen.
Daarna zal je moeten nagaan of die msacm32.drv ook op je systeem staat. Die moet te vinden zijn onder C:\Windows\System32. Is dat niet het geval, zal je dat bestand van een installatiedisk moeten halen of evt van een ander systeem met eenzelfde windows versie.

Ik hoop dat dit je mss kan helpen?

minoe
23 December 2010, 19:13
Bovenstaande had ik al geprobeerd en was in register aanwezig.
Had wel niet gekeken of het op mijn systeem aanwezig was.Dit had misschien wel de oplossing kunnen zijn,maar zal het niet meer weten.
Ondertussen een format gedaan en probleem verholpen.
Mag slotje op