Volledige versie bekijken : Laptop toetsenbord reageert slecht



realrat
20 December 2010, 19:21
Beste,

Nog geen week geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht, een toshiba sattelite L670-1DX.
Hij draait goed enzo maar het toetsenbord reageert precies niet altijd juist.
Het probleem is dat hij soms gewoon letters niet aanneemt, en soms letters dubbel zet terwijl ik wel degelijk maar 1 letter getypt heb.
Als ik er een extern usb keyboard aanhang dan werkt wel alles goed.
Ik typ nogal snel en ook nogal hard (omdat ik dit gewoon ben van altijd een vaste pc te hebben), misschien dat dit er iets mee te maken heeft?

Heeft iemand tips om uit te zoeken wat de oorzaak hiervan is?
Ik heb al fora gevonden waar ze suggereren dat het te batterij zou zijn maar zelfs zonder batterij is het probleem even erg.

peenif
20 December 2010, 20:54
Efkes ernstig realrat, indien ik nog geen week geleden een laptop zou gekocht hebben dan ga ik toch direct weer naar de winkel toe zeker indien die niet voldoet!!!

realrat
20 December 2010, 21:53
Maarja waarschijnlijk ben ik mn laptop dan voor een paar maanden kwijt en dat vind ik pas niet kunnen :s toen ik hem bestelde vond ik de 3 dagen dat ik moest wachten voor hem te gaan afhalen al veel..
Maar ik ga er zowiso morgen mee terug.

jellabi
21 December 2010, 14:57
Maarja waarschijnlijk ben ik mn laptop dan voor een paar maanden kwijt en dat vind ik pas niet kunnen :s toen ik hem bestelde vond ik de 3 dagen dat ik moest wachten voor hem te gaan afhalen al veel..
Maar ik ga er zowiso morgen mee terug.

Tuurlijk, dat heb ik ook altijd als ik iets nieuws binnenkrijg. Maar als je er over na gaat denken kun je hem beter even terugdoen en zorgen dat hij helemaal perfect is. Die paar dagen dat je hem kwijt bent ga je heus wel overleven en je bent nog blijer als hij terugkomt ;)

ybr
26 December 2010, 22:51
Beste,

Nog geen week geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht, een toshiba sattelite L670-1DX.
Hij draait goed enzo maar het toetsenbord reageert precies niet altijd juist.
Het probleem is dat hij soms gewoon letters niet aanneemt, en soms letters dubbel zet terwijl ik wel degelijk maar 1 letter getypt heb.
Als ik er een extern usb keyboard aanhang dan werkt wel alles goed.
Ik typ nogal snel en ook nogal hard (omdat ik dit gewoon ben van altijd een vaste pc te hebben), misschien dat dit er iets mee te maken heeft?

Heeft iemand tips om uit te zoeken wat de oorzaak hiervan is?
Ik heb al fora gevonden waar ze suggereren dat het te batterij zou zijn maar zelfs zonder batterij is het probleem even erg.

Ikzelf ben ook in het bezit van een toshiba. Een paar maanden terug is er een knop van mijn toestenbord gebroken. Buiten de garantie heb ik gemaild naar toshiba wat ik daar kon aan doen. Zij hebben mij gevraagd om een foto te sturen van de knop alsook het type enzo door te geven. De knop hebben ze me gratis opgestuurd en als het niet lukte mocht ik de laptop gratis opsturen naar toshiba in nederland voor herstelling. Waarom ik dit nu vertel, misshien best eens een mailtje sturen naar toshiba. Misshien dat zij het probleem kennen en er misshien iets kunnen aan doen zonder dat uwe laptop weg moet.

realrat
23 January 2011, 22:42
http://www.minatica.be/threads/73580-Probleem-toetsenbord-laptop?p=543995#post543995
laptop toch binnen gedaan, heeft goed gewerkt zelfs heel de dag nog en savonds heeft hij het begeven. Zelfde probleem terwijl er een nieuw toetsenbord in zit.

PeterN
23 January 2011, 23:15
Zet de laptop terug naar fabrieksinstellingen en kijk als het terug is opgelost. Zo niet, met een boos gezicht terug gaan en reclameren ;)

realrat
24 January 2011, 00:50
Probleem (tijdelijk) opgelost, alles uitzetten en battery verwijderen terwijl de laptop niet aan de stroom hangt. Gevonden op website van toshiba, dit lijkt wel een vaker voorkomend probleem, en met meerdere types van laptops. Ga dit voorlopig zo blijven doen en hopen dat er snel een bios update ofzo komt waarmee dit permanent is opgelost. Ik ga niet blijven terug lopen naar de winkel en meer zonder laptop zitten dan met, of hem omruilen en dan met misschien weer hetzelfde probleem te zitten..

realrat
2 February 2011, 01:09
Even nog wat nieuwe info posten:

Gisteren met Toshiba gebeld en ben te weten gekomen dat met de volgende bios update het probleem opgelost zou zijn. Tot dan is het mogelijk om het probleem tijdelijk op te lossen door toetsencombo fn + n + 1 in te drukken.

Krotec
10 May 2011, 09:49
Heb je ondertussen je nieuwe bios al kunnen flashen?

DioSun
12 May 2011, 15:18
Hey mijn berichten zijn verwijderd is het toetsenbordprobleem niet actueel meer, voor mij nog wel en alle informatie is welkom?

PeterN
12 May 2011, 16:46
Hey mijn berichten zijn verwijderd is het toetsenbordprobleem niet actueel meer, voor mij nog wel en alle informatie is welkom?
Uw topic staat hier (http://www.minatica.be/threads/75330-dubbele-letters) omdat je iemand anders topic had gekaapt. Voor ieder probleem een eigen topic aanmaken in het juiste forum, anders wordt het een war boeltje;)