Volledige versie bekijken : iPhone Push Notifications.



Fck_
21 December 2010, 00:37
Hallo, hier ben ik weer =D.
Deze keer met een rathet ingewikkeld 'probleempje'.
Ik schets even de situatie.

Ik ben in het bezit van een iPhone, en zoals iedereen weet heb je
dan nodig; een dataabonnement. Dus ik ging over naar mobile vikings
(mobilevikings.com voor degene die het niet kennen.)
Allemaal goed, maar je krijgt daar maar 1000sms'en, en dat is te weinig. Veel
Vrienden hebben wel een iPhone waardoor ik deze 'gratis' kan sturen, maar toch;
Meer sms'en nodig!

Nu kwam ik op het volgende. Ik heb thuis een Linux server staan. Hier heb ik via Bluetooth een gsm aan gekoppeld. Via de software 'Gnokki' kan ik deze gsm helemaal uitlezen en worden zijn berichten automatisch in een mysql database gestoken.
Ik kan zelfs via een simpele php berichten in een andere tabel invoegen, die de gsm dan weer automatisch verzend.
In deze gsm zit een Proximuskaart met een abbo met 10.000 berichten, en ik kan zijn berichten inlezen en berichten verzenden via een simpele php pagina die ik kan bezoeken met het 'gratis' internet van mijn iPhone. Perfect dus lijkt me :D.

Nu, die php pagina die geeft mij dus geen meldingen als er een nieuwe entry (lees: sms) binnen komt. Ik moet dus af en toe handmatig die php pagina open en verversen om te zien of iemand iets gesmst heeft op die telefoon.

Mijn vraag; weet iemand of het mogelijk is om via een of ander software pakket meldingen te krijgen op mijn iPhone zodra een nieuwe sms binnenkomt?
Ik vond op Google al iets dat 'Prowl' noemt, maar ik weet niet of ik het hiermee kan realiseren...

Iemand =D? Alvast bedankt :p.
(vraag klikt redelijk onmogelijk :p)

EDIT: een growl melding op mijn Mac is ook al goed, die kan ik via daar wel doorgeven aan mijn iPhone, als de Mac aanstaat toch.. Denk ik.