Volledige versie bekijken : Netmeter



Dries1232
22 December 2010, 23:41
Hoi, ik heb een vraagje over Netmeter:

Registreert dit programmatje enkel de down/upload gegevens van jouw eigen pc? Of ook deze van iedereen die op hetzelfde netwerk zit?

( En met zelfde netwerk neem ik aan alle pc's die aan dezelfde modem zijn gekoppeld)

PeterN
23 December 2010, 01:17
Netmeter registreert alle verkeer dat in en uit de computer gaat waarop het programma is geïnstalleerd, dus niet van je hele netwerk met meerdere pc's ;)

Dries1232
23 December 2010, 01:37
Bedankt :-)

Bestaan er zo'n programmatjes die alle data verkeer van het gehele netwerk registreren en bijhouden?

PeterN
23 December 2010, 03:24
Ik denk het niet. Niet alle verkeer komt langs jouw computer. Een router of switch heeft intelligentie aan boord en zal zal de data verdelen. Data voor PC1 wordt niet naar PC2 gestuurd. Bijgevolg kan een programma onmogelijk de up en download zien van de andere pc's.

Dries1232
24 December 2010, 00:02
Aww, dus het is niet mogelijk te achterhalen hoeveel er gedownload / upload wordt op mijn netwerk?

PeterN
24 December 2010, 00:12
Neen, tenzij je iedere pc met netmeter uitrust en je daarna de up en download samen telt van iedere pc. Heb je dan ook nog een spelconsole aan internet of ander niet pc apparaat wordt het helemaal moeilijk. Je moet dan bijna een eigen gateway maken met een kleine pc zoals een Atom of zo.
Het zou normaal makkelijk in een router kunnen geprogrammeerd worden maar ik ken er alleszins geen ene die het heeft:s

Dries1232
26 December 2010, 16:23
Dus het is onmogelijk na te gaan hoever je nog van je up/download limiet verwijderd bent indien je niet gemachtigd bent om de telemeter te raadplegen?

PeterN
26 December 2010, 23:20
Idd als je met meerdere in een thuisnetwerk zit. Maar normaal kan je toch uw telemeter raadplegen?
Tenzij je ongelimiteerd downen hebt, dan werkt het met groen, geel en rood. Als je daar teveel download in de rode tijden krijg je een email met een waarschuwing eerst.