Volledige versie bekijken : van 3,5 mm jack plug in naar usb



Sille
24 December 2010, 14:42
Heey mensen,

Mijn pa rijd sinds enkele maanden met nen geimporteerde chevrolet avalanche rond en nu is het probleem dat ik hem een mp3 speler wil cadeau doen voor in de auto. Maar deze heeft geen usb aansluitingen wel een Aux aansluiten met een 3,5 mm jack plug in.

Nu is mijn vraag zijn er geen manieren om via die Aux een usb te koppelen dus een kabel die van 3,5 mm naar een usb plug in gaat ?

PeterN
24 December 2010, 20:55
Neen dat denk ik niet. Die 3,5 mm audio plug is ook geen digitaal signaal hé;)
Normaal moet de mp3 speler toch een 3,5mm plug hebben om de oortjes aan te sluiten. Er bestaan wel gewoon kabels met aan weerszijde een 3,5 mm jack. Je kan dan zo eentje gebruiken voor aan één zijde in de mp3 speler en de andere zijde in de autoradio te steken. Zo doet de dochter dat ook altijd met haar ipod.
Nu, veelal gaan die spelers snel leeg, ik bedoel de batterijen. Er bestaan ook adapters die je in de sigarettenaansteker kan steken en die aan de andere kant een usb aansluiting hebben om gsm's, mp3, ... op te laden. Op het moment loopt zelfs zo'n actie bij de Esso brandstof stations waar je zo' eentje kan kopen voor ik geloof 3,5 euro als je er drie keer gaat tanken;) Met zo'n adapter kan je dan zorgen dat de batterijen in orde blijven

Baloeke
25 December 2010, 19:54
Er bestaan ook cassete adapters (http://www.google.be/images?hl=nl&q=cassette+adapter&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=Gi8WTbS4I9O48gPN6f2DBw&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=3&ved=0CD8QsAQwAg&biw=1410&bih=694). Als de wagen is uitgeust met een radiocassetespeler kan dit ook van dienst zijn.