Volledige versie bekijken : Krijg mijn ip camera niet online via 3 g netwerk



HANS 9999
25 December 2010, 00:31
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Voor observatie in een paardenstal heb ik een ip camera op een 3 g netwerk geplaatst.
Op de router portforwarding ingesteld op poort 9797.
Op het lokaal netwerk werkt alles perfect, Ddns werkt ook en de Router heeft ook verbinding met het internet.
Alleen ik kan mijn ip camera niet via het internet bekijken.
Heb ook al verschillende poorten geprobeerd : 80 - 8080 – 8181 - 9797
Wie kan mij helpen…

Configuratie:
Ip cam: Foscam IPCAM01
Router: Sitecom Mobile router WL 357
Internet provider: Mobistar (Internet Everywhere USB stick)
Portforwarding: Poort: 9797
Ddns: Yes (deze werkt wel, ip wordt geupdate)

PeterN
25 December 2010, 22:10
Kan je wat specifieker zijn. De camera hangt via een ethernet kabel aan een router aan deze router hangt ook een pc. Deze pc heeft internet via zo'n stickje van internet everywhere? De router hangt niet aan een vaste modem?

HANS 9999
26 December 2010, 02:27
De camera hangt via Wifi aan de router. op de router zit een usb stick (internet everywhere van Mobistar 3 g netwerk)
Er hangt geen computer aan de router.
Dit hele geval is gemonteerd in een (verwarmde) paardenstal.

PeterN
26 December 2010, 03:00
Even opgezocht en had dit zelfs nog nooit tegengekomen ;)

Mss best systematisch te werk gaan. De pc anywhere op die router heb je aan het werken?
Dan een thuisnetwerkje maken, die router met pc anywhere, je camera draadloos en een draadloze pc.
Met je pc kan je nu naar de camera over de router en daarna kijken als je met de laptop op internet kan.

Als dat al werkt ben je al een stuk verder.

Fck_
21 January 2011, 14:54
Ik herinner mij nog vaag dat ik dit heb moeten doen op school. Zal even zeggen wat ik er nog van weet (denk ik), het kan dus fout zijn =D. Maar mss ben je er wat mee.

een IP-camera heeft natuurlijk een IP-adres. Om verbinding te maken met je IP-camera moet je weten via welke poort de verbinding gaat (dus welke TCP-poort staat open?). Deze poort moet geforward worden naar het IP-adres van je camera.

Dus bij de instellingen van je router je poort openzetten, 9797 (TCP dacht ik, maar neem voor de zekerheid BOTH), en dan IP-address: Het ip van je Camera.

(Het kan natuurlijk zijn dat je dit al gedaan had =D. Btw, zorg ook dat je een poort neemt die NIET geblokkeerd is door je provider.
80 zal dus niet lukken denk ik, ik denk dat niets lukt onder de 1024 (?). Ik probeer meestal met poorten zoals 22222 en van die dingen :P.)

Edit: Deze is mss ook nog handig; http://www.networkcamerareviews.com/articles/portforwarding.html