Volledige versie bekijken : sitecom router firmeware upgraden



kilroy
26 December 2010, 17:43
hey, een vraagje ,

heb een wii en deze geeft telkens een foutmelding als er een verbindingstest gemaakt wordt nu na ff te googlen zou ik mijn firmware van mijn router moeten upgraden het gaat over een sitecom wl-312, nu heb ik dit nog nooit gedaan en zou graag wat advies hebben over hoe je te werk moet gaan heb al een beetje info opgezocht, maar voordat ik begin zou ik graag wat mee uitleg over dit verkrijgen zodat ik zeker niets verkeerd doe.
volgende indo heb ik al : de firmware versie 1.5 heb ik al gedownload en in een map geplaatst ( het is een zip file, heb deze uitgepakt en heb een file : 1.Upgrade First!! _ WL303-WL312-APPS-V1-5-3-1032.dlf en 2.Upgrade Second!! _ WL303-WL312-KNL-V1-5-3-637.dlf en fixlist_WL303_312.txt ) vervolgens op de site van sitecom deze handleiding gekopieerd : A 1. Download de firmware van de Sitecom website.
2. Sla het bestand op uw computer op.
3. Zorg ervoor dat de router met een kabel op de pc is aangesloten. Schakel een eventueel aanwezige draadloze verbinding uit.
4. Log in op het routermenu, standaard gaat dit via http://192.168.0.1 (http://192.168.0.1/)
5. Log in met gebruikersnaam/wachtwoord: admin/admin
6. Klik op Toolbox -> Firmware Upgrade
7. Klik op Browse en selecteer het firmware bestand
8. Klik op Upload en wacht tot de OK knop verschijnt. Klik vervolgens op OK en wacht ongeveer 1 minuut.
9. Reset nu de router door de resetknop achterop het apparaat minimaal 10 seconden ingedrukt te houden.
10. Herstart vervolgens de computer(s) en stel de router opnieuw in volgens de handleiding.
nu mijn vraag is , kan ik hier iets verkeerd doen zodanig dat ik mijn router kan weggooien of is er weinig of geen risico aan verbonden, het bestand dat ik moet uploaden is dit het uitgepakte bestand of de zipfile ? En als het het uitgepakte bestand is moet ik eerst de upgrade first en vervolgens de upgrade second uitvoeren, of zal die er zelf om vragen ?
alvast bedankt voor de ondersteuning

greetzz Kilroy

g_man
26 December 2010, 19:57
Je moet uiteraard het uitgepakte bestand laten inlezen door de router.
Belangrijk is ook dat je de router bij een upgrade van de firmware via een vaste verbinding benadert, niet via de WLAN.
Voor de rest is het kinderspel. :)