Volledige versie bekijken : forum



Joeri V
29 December 2010, 17:39
Ik heb dus een forum over de hengelsport
die is in phpbb en heb er een vraagje over
Is het mogelijk om in het registratieformulier velden bij te plaatsen die zouden moeten ingevuld worden ?
Men moet nu nickname ,wachtwoord , e-mailadres en zo invullen maar ik zou daar nog enkele velden willen bij hebben
Kan dat? zo ja hoe kan ik dat doen en waar kan ik dat doen?

Butterflyice
30 December 2010, 01:34
volgens mij zijn er geen plugins die deze opites aanbieden voor phpbb.
Je kan proberen zelf handmatig de velden toe te voegen en daarna in de database laten zetten.

Joeri V
30 December 2010, 10:34
is dat wat ik bedoel om ze handmatig te maken maar weet niet waar en hoe ik dat moet doen

Butterflyice
30 December 2010, 11:46
welke velden wil je er zelf aan toevoegen ?
staan deze al in je profile?
Zo nee dan kan je moet je ook de functie van registeren aanpassen.
De functie staat in de map include en de file = functions_user.php
dan moet je ook in de themplate de file aanpassen en deze is in de map style/[skinnaam]/template file = ucp_register.html

Joeri V
30 December 2010, 15:28
bedankt ,ik zal eens bekijken wat ik hiermee kan doen

Joeri V
30 December 2010, 16:58
Ik zou er 1 velt willen aan toevoegen waar ze hun volledige naam moeten invullen (Naam en voornaam) ofwel het velt van de nickname aanpassen zodat ze daar hun volledige naam kunnen inzetten

mijn kennis in al die dingen is niet zo groot

Butterflyice
30 December 2010, 17:34
Dat zijn geen standaard velden die nu al beschikbaar zijn.
Deze moet je dus echter inbouwen helaas is hier geen mod voor beschikbaar.
Ook moet je de database tabel aanpassen anders wordt het nergens opgeslagen.

Dexter
31 December 2010, 12:15
Zeker dat dat geen standaard functie is? Ik dacht dat het ergens onder het Admin Control panel te vinden was. :) (Adding custom fields)

EDIT:


In the Admin Control Panel, select Users and Groups (at the top), then Custom Profile Fields (on the left), then fill in the blanks.
Hier gevonden: phpbb3 forums (http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=46&t=598049)


Dexter

Joeri V
4 January 2011, 20:06
thanks maar denk dat ik het anders zal moeten doen ,Ik zou in plaats van de nickname de echte naam willen
dus het vak waar nickname in moet zou ik willen zetten dat daar eigen naam in moet zodat de eigen naam ook zichtbaar is op het forum
waar zou ik dat kunnen aanpassen en hoe?

Dexter
4 January 2011, 20:43
Wat je kan doen, is in de languagefiles zitten prutsen en daar 'nickname' veranderen naar 'naam' maar het is moeilijk om mensen te verplichten om hun (volledige) naam te typen. Ik zelf zou dat nooit zo snel weggeven (zeker niet tijdens de registratie...) maarja dat is nu terzijde.


Dexter

Breskuz
6 January 2011, 10:01
volgens ij ging het wel zé :)
maar het is al te lang geleden dat ik nog een forum heb gehad ....
ergens in u hoofdmenu bij het admin-panel stondt er zo iets dacht ik



Grtz Dieter ,

Butterflyice
9 January 2011, 14:56
Inloggen in beheerders gedeelte.
Ga naar gebruikers en groepen.
Dan aangepaste profielvelden.
En hier kan je de extra velden aanmaken voor bij de registratie en profiel.

suc6 ermee

Joeri V
10 January 2011, 12:21
ik heb profielvelden kunnen bijzetten zoals hierboven vermeld ,ik kan ze invullen in gebruikerspaneel maar de resultaten zijn niet zichtbaar op het forum
hoe kan dit komen?

Butterflyice
10 January 2011, 13:28
Heb je wel aangegeven waar de velden beschikbaar moeten zijn ?
Indien ze niet zichtbaar zijn kan je testen of ze bij het standaard thema wel zichtbaar zijn ?
Indien ze daar wel zichtbaar zijn dan moet je nog een stukje van het andere thema aanpassen zodat ze daar ook zichtbaar worden.