Volledige versie bekijken : Windows Vista Blauw scherm



Jefke
4 January 2011, 14:45
Beste,

Ik heb een nieuwe externe HD gekocht, de Rikiki 1TB van LaCie. Waarom??? Omdat ik naar het buitenland vertrek voor een paar maand en dat leek me een leuke en zeer compacte HD en dan zeker omwille van zijn geheugen. Maar nu bij het overzetten van de data naar deze HD valt mijn laptop gewoon ineens uit en krijg ik een blauw scherm met een melding maar ik heb niet genoeg tijd om ze te lezen want na een paar sec is deze terug weg en start mijn laptop gewoon terug op.
Maar nu kan ik geen data overzetten want die doet hij elke keer weer, uitvallen.
dit is de melding die hij achteraf geeft.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: 00000000
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: 8070C161
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini010411-01.dmp
C:\Users\-0500557-\AppData\Local\Temp\WER-48017-0.sysdata.xml
C:\Users\-0500557-\AppData\Local\Temp\WER8DEC.tmp.version.txt

Kan iemand mij helpen????
THX

PeterN
4 January 2011, 17:28
Is dit uitvallen na een tijd of direct bij het overzetten van het eerste bestand?
Wordt de externe juist herkend en staat hij geformateerd in NTFS?
Valt uw laptop mss in sleepmode na een tijd?
Ik veronderstel de externe met een USB 2.0 aansluiting, niet USB 3.0?
Kan je de externe apart voeden?

Hoe meer info hoe beter ;)

g_man
4 January 2011, 17:30
heeft de hdd een aparte voeding en is die aangesloten?
Je kan automatisch herstarten uitschakelen zodat de foutmelding wel blijft staan.
Moest er een driver geinstalleerd worden en heb je dat gedaan?

Jefke
4 January 2011, 17:39
Haha, bij deze heb ik eens een paar andere dingen ondernomen en de oplossing zelfs gevonden. Ik had een extra hub om meer randapparaten te kunnen aansluiten aan mijn laptop. Nu had ik de hd hierop aangesloten, heb deze dan verstoken en rechtstreeks aan de laptop gekoppeld; probleem opgelost. Toch bedankt voor de moeite gasten...

Greetz

Jefke
4 January 2011, 18:12
Of mss toch ook niet, ondertussen weeral 2x gebeurt... :s

PeterN
5 January 2011, 00:54
Op de eerste vraag heb ik dus al een antwoord, hij valt niet direct uit bij het overzetten van het eerste bestand;)

g_man
5 January 2011, 00:56
Is een voedingsprobleem denk ik. Als de TS nog eens zou antwoorden op de vragen... :p

Jefke
5 January 2011, 11:13
Is dit uitvallen na een tijd of direct bij het overzetten van het eerste bestand? na een tijdje valt hij uit
Wordt de externe juist herkend en staat hij geformateerd in NTFS? is juist geformateerd
Valt uw laptop mss in sleepmode na een tijd? neen, valt niet in sleepmode
Ik veronderstel de externe met een USB 2.0 aansluiting, niet USB 3.0? USB 2.0
Kan je de externe apart voeden? heeft geen aparte voeding, alles over 1 USB-kabel... :s
en ik moest geen drivers installeren, gewoon plug'n'play

PeterN
6 January 2011, 00:32
Dingen die je al eens kan proberen mss om zo ergens een houvast te krijgen welke richting het probleem zit:
- probeer eens een andere usb kabel.
- Mijn gedacht gaat ook zoals g_man naar de voeding. Steek alleszins uw hd rechtstreeks in de laptop, niet over een hub. Steek ook de voeding van je laptop eens in terwijl je werkt zodat deze zeker genoeg spanning heeft.
- Kijk eens naar de energiebeheer via het configuratiescherm. Daar is ook een instelling voor USB poorten en harde schijven.
- Wat je ook eens kan doen is rechtsklik op de hd in 'mijn computer' en selecteer eigenschappen. Kies daar 'extra' en dan foutcontrole. Zet beide vinkjes en druk ok. Over usb gaat hij de schijf nu controleren.