Volledige versie bekijken : pc koppelen aan een laptop



sandro
4 January 2011, 23:33
hallo,

ik zit hier met een probleem, op mijn vaste pc zit ik met 90% kans met een virus en ik kan deze namelijk niet meer opstarten omdat deze verzekers verspreid zit op de c:
wanneer ik hem opstart dan krijg ik alle kleuren en dan valt hij uit, ik kan zelfs niet opstarten in veilige modus.
nu is mijn vraag kan ik mijn bak van mijn vaste pc koppelen aan mijn laptop en zo een scan uitvoeren via mijn laptop naar de pc om hem zo weer aan de praat te krijgen

mvg sandro

g_man
4 January 2011, 23:36
Je kan je HDD uit je laptop halen en aansluiten op je PC en hem zo laten scannen.

sandro
4 January 2011, 23:43
dan moet ik hier mijn laptop openvijzen en dat zie ik eigenlijk nie zo erg zitten
is dat anders een groot werk om deze uit te halen

mvg sandro

g_man
4 January 2011, 23:57
je kan eens proberen met een utp kabel tussen de twee, maar ik denk niet dat je er zo aan geraakt.

sandro
5 January 2011, 00:02
ik heb hier anders nog een tweede vaste pc staan, als ik nu die harde schijf van die besmette pc eruit haal en dan steek in mijn andere vaste pc, zou dat niet gemakkelijker zijn want ik haal niet graag mijn laptop uit elkaar omdat alles zo klein is
maar hoe kan ik dan die besmette schijf koppelen aan mijn andere vaste pc want ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan

butskristof
5 January 2011, 00:03
Je kan proberen de desktop op te starten met een Ubuntu LiveCD en je harde schijf delen in je netwerk. Dan kan je via je laptop die schijf scannen en zo proberen te herstellen?

Mvg,
Kristof.

sandro
5 January 2011, 00:10
en wat is dat dan juist die ubuntu live cd?
ik denk dat hij die cd's niet wilt lezen want ik heb es geprobeerd om op te starten met zo een recovery cd en al de letters slaan door elkaar op het scherm en ik kan nie kiezen met de muis of het toetsenbord want er werkt niks

g_man
5 January 2011, 00:39
Ow ik heb te snel gelezen in 't begin; Het is de desktop die besmet is, niet de laptop. :shy:
dan zeker niet de HDD uit de laptop halen ;)
Je kan idd de hdd uit je desktop halen... heb je een externe behuizing ergens die je kan gebruiken?

Btw, zie je de POST normaal? dat is dat zwart scherm met de witte letters in 't begin?

sandro
5 January 2011, 00:42
nee ik heb geen externe behuizing,ik heb hier wel ee externe harde schijf maar daar ga je verzekers nie veel mee zijn
kheb wel nog plaats in mijn andere pc om deze in te bouwen

en hoe bedoel je met die post normaal?

mvg sandro

g_man
5 January 2011, 00:55
Als je de defecte schijf in een andere PC kan monteren kan je scannen en ben je geholpen. :)
Die externe is ook maar een schijf met een behuizing rond hoor, dus deze kan je ook gebruiken als je een beetje handig bent.

Met de POST bedoel ik, krijg je die te zien of is dat ook allemaal met letters en kleuren door elkaar?

sandro
5 January 2011, 01:00
maar hoe kan ik die besmette schijf koppelen aan mijn vaste pc, is er daarvoor een speciale kabel voor nodig
als ik die besmette pc opstart krijg ik een tekst om eventueel op te starten in veilige modus(maar ik kan niks doen) en die kleuren lopen allemaal door elkaar

g_man
5 January 2011, 01:05
Daar heb je een IDE kabel of een SATA kabel voor nodig, afhankelijk van welke schijf je hebt. :) Weet je welke schijf je hebt?

Maar nogmaals, alles is normaal tot aan het booten van windows? Dit is wel héél belangrijk. Als je scherm al daarvoor overhoop ligt is het wsl iets anders. :)

sandro
5 January 2011, 01:07
als ik opstart dan krijg eerst die tekst met die kleuren die door elkaar lopen en zie ik het windows logo en dan komt het zwart en dan zegt no signal en dan ist gedaan, ik kan hem zelfs niet afsluiten
en soms is het ook dat hi direct zegt no signal

PeterN
5 January 2011, 01:11
g_man bedoelt met post, als je de pc opstart krijg je een bios post zoals dit hieronder. Komt die goed en normaal? Pas daarna gaat hij door en begint aan windows.
http://www.xs4all.nl/~wankytan/avgprobleem_3.png

sandro
5 January 2011, 01:14
die post krijg ik niet zunne

kheb nu zo een ubuntu live cd gemaakt of zou dat hier niet van toepassing zijn?

g_man
5 January 2011, 12:18
In dat geval denk ik niet dat je een virus hebt, of het moest in je BIOS zitten. :)
Ik denk eerder dat je grafische chip de geest heeft gegeven.
Heb je een aparte grafische kaart of een onboard chip? Heb je je monitor al getest op een andere PC?

sandro
5 January 2011, 17:57
nee kheb deze nog niet geprobeerd op een andere monitor, kzal dat seffens es proberen maar als die grafische kaart zou kapot zijn dan zou je pc toch opstarten of niet?

mvg sandro

sandro
5 January 2011, 18:19
kheb dat nu geprobeerd om die pc op een andere monitor aan te sluiten en dat was juist hetzelfde maar ik heb hem kunnen opstarten in veilige modus maar wat moet ik nu doen?

sandro
5 January 2011, 19:26
is bezig met scannen

butskristof
5 January 2011, 19:40
Misschien dat de monitor dan zijn geest aan het geven is. Laat ons in ieder geval weten wat de scan heeft opgeleverd. Anders kan je misschien best je belangrijke data backuppen en een versie installatie van windows doen?

Mvg,
Kristof.

sandro
5 January 2011, 19:56
scant hij de volledige pc in veilige modus, tis met avg8.5
en hoe bedoel je een versie installatie van windows?

butskristof
5 January 2011, 20:04
Met een verse installatie bedoel ik je schijf formatteren en Windows opnieuw installeren.
Maar wacht eerst nog het resultaat van de scan af, misschien zijn dan de problemen al opgelost en dan zou het zonde zijn van de tijd die je in een nieuwe installatie zou moeten steken.

Mvg,
Kristof.

sandro
5 January 2011, 21:11
scan is afgelopen maar zonder resultaat
terwijl hij de c: scande stond achter ieder document NOT TESTED
en toen kreeg ik weer het venster om opnieuw de volledige pc te scannen, heb ik dus gedaan maar weer zonder resultaat
zou het dan toch een virus zijn?
ik heb dan weer es geprobeerd om opnieuw gewoon op te starten en kreeg ik weer de melding no signal input

sandro
5 January 2011, 23:18
weet er geen raad meer mee zunne

PeterN
6 January 2011, 00:56
Steek eens je originele windows cd in en laat hem van cd opstarten kies daar eens repareren.

sandro
6 January 2011, 19:37
heb ik geprobeerd, dat lukt niet

sandro
6 January 2011, 21:39
is er echt niemand die mij kan helpen

butskristof
6 January 2011, 22:14
Wat bedoel je precies met 'dat lukt niet'? Krijg je foutmeldingen (zo ja, dewelke?) of kan je het wel voltooien maar zijn er geen veranderingen aangebracht?

Mvg,
Kristof.

sandro
6 January 2011, 22:17
als ik de cd insteek dan krijg ik hetzelfde als ik gewoon opstart, het scherm die door elkaar loopt en dan zegt no signal input

PeterN
7 January 2011, 00:44
Heb je de cd als eerste opstart staan in je bios? Kijk als hij ook daadwerkelijk van cd begint te laden.

sandro
7 January 2011, 14:34
das net het probleem ik geraak niet in mijn bios maar als ik de cd erin steek hoor ik hem lezen maar hij start niet op ermee
als je in veilige modus geraakt en ik scan hem, scant hij dan volledig de pc of niet?

sandro
7 January 2011, 15:01
das net het probleem als ik de cd erin steek dan hoor ik hem draaien wanneer ik hem opstart maar dan krijg ik een scherm en alle letters zijn door elkaar en dan valt hij opeens uit en zegt hij terug no signal input, kom er hier lichtjes tende van

sandro
8 January 2011, 23:13
ik kan hem nu opstarten in veilige modus maar hoe kan ik dan kontroleren wat de oorzaak zou kunnen zijn, als ik een scan uitvoer in veilige modus zegt hij bij al de document&settings locked file not tested, hij zo een klein halfuurtje bezig en dat zegt hij zo bij alle files die hij scant

help help

Edje
9 January 2011, 00:06
Start je systeem op met een rescue cd, bijvoorbeeld die van Hirens Boot cd. Op die manier kun je de harddisk een goed onder handen nemen, testen, scannen etc.

sandro
10 January 2011, 23:39
kheb hem ondertussen binnen gedaan in de winkel, die denkt dat de grafische kaart kapot is, we zullen zien é

g_man
10 January 2011, 23:54
kheb hem ondertussen binnen gedaan in de winkel, die denkt dat de grafische kaart kapot is, we zullen zien é Tiens, zei ik dat 19 posts geleden al niet. :p

sandro
12 January 2011, 23:34
we weten het nog niet zeker, kben nog aan het afwachten