Volledige versie bekijken : gmail - mails verzenden/ontvangen



Swatje
7 January 2011, 20:31
Hallokes beste mensen,
allereerst mijn beste gemeende wensen voor "iedereen" en zeker voor de moderators.

Ik heb een probleempje nl :
ik krijg van sommige mensen mails binnen met fotokes (GEEN bijlage) tussen de tekst,
maar ik krijg een vierkant met een rood kruisje ?
Schijnbaar krijgen enkele mensen van mij ook mails "zonder" fotokes, dus ook met een rood kruisje.
Iemand een idee wat er mis is, of wat ik kan doen?
Veel dank en groetjes

jurgenv87
7 January 2011, 20:37
Klik rechtsbovenaan op Instellingen.

Kies het tabblad Algemeen.
Staat bij "Externe inhoud" de eerste optie (externe inhoud altijd weergeven) aangevinkt?

Swatje
7 January 2011, 20:42
Jurgenv87 bedankt, ja dat staat aangevinkt, maar even dit :
ik heb dat maar bij 1 of 2 mensen die vanuit Spanje mailen,
en als ik verstuur is er ene van Oost-Vlaanderen die de fotokes niet kan zien ?
(dus geen foto's als bijlage hé)
groetjes

jurgenv87
7 January 2011, 20:47
Zie je nergens in het bericht een melding staan? Iets in de aard van "Afbeeldingen weergeven"?
Klik ook eens bovenaan het bericht op "Details weergeven". Misschien staat daar een knop om ze te kunnen weergeven.

Swatje
7 January 2011, 20:58
dank je wel,
"afbeeldingen weergeven" staat er bij die Belgen in Spanje niet op, bij de meeste andere mails wel ???
(van anderen bedoel ik)
details weergeven, daar staat ook niets van die aard?
ik heb al eens geprobeerd met "doorsturen" (naar me zelf dan), en ook noppes ?
groetjes

jurgenv87
7 January 2011, 21:03
En heb je dit echt alleen maar bij Gmail?
Heb je het al eens geprobeerd in een andere browser?

Swatje
7 January 2011, 21:12
Ja, enkel gmail, EN enkel bij 1 of 2 die naar mij mailen en 1 ontvanger waar ik naar toe mail.
Bij mijn andere 2 browsers heb ik dat niet (die ene gebruik ik enkel tussen mij en openbare diensten,
en de 3° voor enkele uitzonderingen waar ik onbekend wil blijven)
raar maar waar
dank en groetjes

jurgenv87
7 January 2011, 21:17
Dus je hebt dit probleem maar mij die mensen als je die ene browser gebruikt? In andere browsers zie je de afbeeldingen van iedereen? Of ben ik niet volledig mee?

Swatje
7 January 2011, 21:22
Ja Jurgen, enkel bij die enkele via gmail, dus niet via hotmail en niet via telenet
groetjes

jurgenv87
7 January 2011, 21:35
Met browser bedoel ik wel Firefox, Internet Explore, Chrome en dergelijke. Wat jij schrijft zijn e-maildiensten.

Swatje
7 January 2011, 21:42
Jurgen, je ziet het hé, ik kan tokkelen op de toetsen maar vraag niet te veel van die termen ?(ben op de terugweg :frown:)
Ik heb Internet explorer 8.
groetjes

Baloeke
7 January 2011, 22:44
Best mogelijk dat dit een Java of ActiveX probleem is. Lees daarom eens wat Microsoft hierover schrijft (http://support.microsoft.com/kb/283807/nl).

Swatje
7 January 2011, 23:22
ok Baloeke bedankt, ik zal dat proberen
laat dan wel iets weten
groetjes

Swatje
8 January 2011, 13:06
Hallo Baloeke, neen niets heeft geholpen, ach, voor die enkele mailtjes ga ik me niet zenuwachtiger maken
toch bedankt en groetjes

Merel
8 January 2011, 16:53
Het is nu een gekend probleem, dat bij Gmail opdook nog niet zolang geleden.

Google weet het uiteraard ; en Google "werkt er aan", zoals gebruikelijk als men niet weet wat antwoorden..

Het enige wat ze konden bedenken is een andere browser te proberen. Blijkbaar zijn er browsers die bij het doorsturen de beeldjes in Gmail kunnen doorsturen zonder probleem. Dus proberen maar en blijven Googlen (dat werkt ten minste) .... om een oplossing te vinden.

Swatje
8 January 2011, 17:37
Merel, bedankt, opgeven doe ik "nooit", ik ga het even laten rusten en terug proberen.
Is het aan te raden om een andere browser te gebruiken dan IE ?
Gaan die niet vechten ?
groetjes en nogmaals dank.

jurgenv87
8 January 2011, 17:58
Je kan zonder problemen verschillende browsers installeren en gebruiken. Andere goede browsers zijn Firefox (http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/) en Chrome (http://www.google.com/chrome/index.html?hl=nl&brand=CHMB&utm_campaign=nl&utm_source=nl-ha-emea-be-bk&utm_medium=ha).

Nijntje666
8 January 2011, 22:44
Ik gebruik Internet Explorer 9 én Google Chrome.
Ik kom er met deze twee browsers altijd uit.
Houd er wel rekening mee dat IE9 Compatibiliteitsweergave heeft he, veel mensen vergeten dit soms in te schakelen waardoor webpagina's die ontworpen zijn op oudere webrowsers gebrekkig wordt weergegeven. Soms werken bepaalde functies gewoon niet.

Ik gebruik ze als volgt: Wanneer ik snel dingen wil opzoeken (Multitasken) gebruik ik Google Chrome.
Wanneer ik zekerheid wil hebben met compatibiliteit gebruik ik Internet Explorer (9).