Volledige versie bekijken : Firewall blokkeerd netwerk toegang op andere pc



Silverwing
9 January 2011, 16:46
Ik heb zoals ieder jaar op Nieuwjaar mijn pc geformatteerd.
Nu krijg ik mijn netwerk niet meer voor elkaar.
Boosdoener is de firewall van PC toools,want als ik deze uitschakel op mijn pc dan werkt het probleemloos..Ik heb me al suf gezocht in de instellingen maar kan geen verkeerde instelling vinden.
Ik heb ooit ook de volgende uitleg eens gekregen,
Indien pc's elkaar niet vinden in het netwerk update je netwerkkaart met dit.
zoek naar het bestand autoexec.bat (is een verborgen bestand)
klik met de rechtermuisknop op het bestand en kies voor bewerken
Voeg volgende regel toe SET DIRCMD= /P /O:GNE
sla het bestand op
herstart de pc

Maar hoe ik ook zoek naar autoexec.bat,dat word op mijn pc niet gevonden,ook niet met beveiligede bestanden zichtber te zetten.de verborgen bestanden staan altijd zichtbaar.
Ik doe er nog een foto bij van de netwerkinstellingen van de firewall waar ik toch zie dat hij ingesteld is voor het netwerk met alle ip adressen.
Wat moet ik nog doen/ veranderen om met firewaal binnen het netwerk mogelijk te maken?
http://img42.imageshack.us/img42/2469/firewallc.jpg

PeterN
9 January 2011, 21:29
Normaal zet je uw netwerk op een thuis of 'particulier' netwerk, bij jou staat het op een 'openbaar' netwerk.
Als je achter een router thuis zit kan je de firewall feitelijk uitschakelen, die zit hardwarematig in je router.

Silverwing
10 January 2011, 11:30
Normaal zet je uw netwerk op een thuis of 'particulier' netwerk, bij jou staat het op een 'openbaar' netwerk.
Als je achter een router thuis zit kan je de firewall feitelijk uitschakelen, die zit hardwarematig in je router.
Ik heb nog een back up gevonden van juist voor Nieuwjaar en daar staat alles het zelfde en toch werkte het perfect.
De firewall heb ik echt wel nodig om programma's die geen internetverbinding nodig hebben of mogen hebben te blokkeren.

PeterN
10 January 2011, 13:53
Ik ga je topic verhuizen naar malware. Mss is daar iemand die weet hoe je de firewall van PC Tools moet instellen? Ik ken het programma niet:s
Wat je kan doen is PC tools verwijderen. Daarna maak je connectie en installeer je het terug. Bij een normaal firewall programma gaat die bij installatie een scan doen wat er allemaal nodig is en aan de hand hiervan al regels opstellen. Daarna als er connectie wordt gevraagd die nog niet in de regels is opgenomen gaat hij dat melden met de keuze deze op te nemen. Mss is er de eerste keer iets fout gelopen?

Edje
10 January 2011, 18:13
Er is inmiddels een update beschikbaar. Installeer dan maar meteen deze nieuwe versie ;-)
http://www.pctools.com/nl/firewall/

Silverwing
10 January 2011, 19:27
Er is inmiddels een update beschikbaar. Installeer dan maar meteen deze nieuwe versie ;-)
http://www.pctools.com/nl/firewall/

Vreemd dat ik hier niets van wist,de firewall stond nochtans ingesteld om automatisch naar updates te zoeken.
Heb de nieuwe versie geïnstalleerd en deze vroeg direct om het netwerk in te stellen.
Deze vraag is opgelost!