Volledige versie bekijken : films bewerken in pinnacle studio



esmee
15 January 2011, 18:47
Mijn probleem is; ik heb een aantal films, een jaar of zo terug op pinnacle studio gemaakt over mijn kinderen, toen gewoon alles erop gezet achter elkaar, wat saai. Deze staan op dvd; in video-ts. Ik wil ze echter terugzien en veranderen in studio, de leukste stukjes op een schijf zetten. Maar omdat ze op de dvd in video -ts staan herkend studio ze niet. Nu heb ik ze via joboshare geripped naar avi (DivX); gelukt maar helaas studio herkent ze nog niet.
Kan iemand mij helpen?

esmee.

Baloeke
15 January 2011, 23:14
Persoonlijk ken ik Pinnacle niet (meer)

Na even te zoeken, heb ik wat gevonden. De extensie zou een MPEG-2 bestand moeten zijn. Meer info vind je hier (klik (http://pinnaclestudio.helpmax.net/nl/video-opnemen/video-importeren-van-dvd/))
Weet natuurlijk ook niet of het met de versie in jou bezit dit gaat lukken. Anders eens converteren naar MPEG-2 formaat.

Een gratis programma dat deze denkelijk kan doen is Free Studio. Deze staat tussen onze downloads (klik hier (http://www.minatica.be/downloads/687-Free-Studio))

esmee
16 January 2011, 22:26
ik ga ermee aan de slag, ik zal laten weten of het lukt

esmee

Fakke_Berto
18 January 2011, 18:48
Kopieer die vob-files van je dvd via verkenner eens terug naar je harde schijf en verander de extentie in mpeg.
Ik weet niet uit mijn hoofd of Pinnacle overweg kan met mpeg maar als dat mogelijk is kan je zo monteren. Indien niet zal je ofwel een ander programma moeten gebruiken die er wel mee overweg kan, of je mpeg's converteren naar avi.
Suc6.

Baloeke
18 January 2011, 23:16
Kopieer die vob-files van je dvd via verkenner eens terug naar je harde schijf en verander de extentie in mpeg.
Ik weet niet uit mijn hoofd of Pinnacle overweg kan met mpeg maar als dat mogelijk is kan je zo monteren. Indien niet zal je ofwel een ander programma moeten gebruiken die er wel mee overweg kan, of je mpeg's converteren naar avi.
Suc6.
Kijk eens wat ik geschreven heb in post #2 in dit topic.

Fakke_Berto
20 January 2011, 20:52
"Converteren" naar mpeg2 hoeft in principe niet. Gewoon de extensie veranderen zou voldoende moeten zijn.
Over avi. Een avi is bijna altijd gecomprimeerd. Dus wordt er gebruik gemaakt van een codec. De codec voor divx zal niet herkend worden door Pinnacle, maar er zullen wellicht andere codecs zijn die hij wel herkent.

esmee
22 January 2011, 17:23
Ik heb inderdaad mijn dvd terug gekopieerd naar de HD en toen geconverteerd naar .mpg en zo kan ik deze film inderdaad in pinnacle openen. Ontzettend bedankt weer!!

esmee

esmee
22 January 2011, 17:30
Toch nog even een vraag,
Ik heb nu de dvd kunnen maken die ik wilde, echter is de kwaliteit wel veel minder geworden, erg wazig. Is dat nog op te lossen of moet ik teverden zijn zo?

Esmee