Volledige versie bekijken : Gratis programma om foto's te beheren



Meerkater
20 January 2011, 19:03
Hey allemaal

Ik vroeg mij af of jullie goede en vooral gratis programma's kennen om digitale foto's te beheren op pc. Picasa ken ik natuurlijk wel maar ik vroeg me af of er nog goede alternatieven zijn...

Alvast bedankt!

peenif
20 January 2011, 21:40
Wat bedoel je met beheren Meerkater? De beste beheerder van bestanden in een Windows configuratie is je verkenner...mapjes maken, indelen, benoemen enz. en zie je meteen terug in je verkenner boom, hoef je geen software bij te nemen. Ikzelf heb Photoshop (Bridge is het beheerder onderdeel ervan) en Lightroom en gebruik die nooit om foto's te beheren.

Meerkater
20 January 2011, 21:47
Je hebt inderdaad gelijk dat je in Windows verkenner eenvoudig alle foto's kan groeperen. Dit heb ik dus ook gedaan.
Met beheren bedoel ik gelijkaardige functies zoals Picasa. Trefwoorden toevoegen aan foto's zodat je tussen verschillende albums gelijkaardige foto's kan terugvinden. Ook standaard fotobewerkingen lijken mij interessant.

peenif
20 January 2011, 21:55
Ik begrijp nu je vraagstelling maar heb geen ervaring met gratis software, er zijn er wel meerdere voorhanden, even geduld dus en je zal wel info krijgen. Meestal is bij aankoop van een camera ook software bijgevoegd om dit te doen btw.

Meerkater
20 January 2011, 21:59
Inderdaad, meestal is er software bijgesloten maar ik vind deze vaak laag van kwaliteit voor zulke gekende merken. Picasa biedt bijvoorbeeld in veel gevallen meer functionaliteit.
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Alvast bedankt!

Baloeke
20 January 2011, 23:16
Zou FastStone Image Viewer iets kunnen helpen? Deze is te vinden tussen onze downloads (http://www.minatica.be/downloads/368-FastStone-Image-Viewer).
Bekijk ook eens de homepage van FastStone (http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm) Image viewer voor iets meer details

Jappii
20 January 2011, 23:18
Je hebt inderdaad gelijk dat je in Windows verkenner eenvoudig alle foto's kan groeperen. Dit heb ik dus ook gedaan.
Met beheren bedoel ik gelijkaardige functies zoals Picasa. Trefwoorden toevoegen aan foto's zodat je tussen verschillende albums gelijkaardige foto's kan terugvinden. Ook standaard fotobewerkingen lijken mij interessant.

Ik dacht dat er in Windows verkenner ook een optie 'Labels toevoegen' zat. :)
Even gekeken, en bij JPG-bestanden kun je als je rechtermuis klikt, details aanklikken in het submenu, waar je Labels kan toevoegen.
Ik weet niet of dit optimaal werkt eerlijk gezegd.

Meerkater
21 January 2011, 21:16
Hey, bedankt voor de hulp!
Ik ga zeker die FastStone Image Viewer eens bekijken.