Volledige versie bekijken : draadloos internet



XiMiE
20 January 2011, 22:12
Ik heb een vaste PC en zou die graag voorzien van een wifi-ontvanger.
Ik heb nog een IDE plaats vrij en natuurlijk ook een USB slotje.
Ik weet niet wat de beste snelheden of ontvangsten zou opleveren?
Ik zoek dus een ontvanger + externe antenne (?) die goede en stabiele snelheden kan garanderen voor mijn vaste pc.

Oh ja, het netwerk waar ik op wil is WPA2-Enterprise beveiligd voor moest dat invloed hebben.

Alvast bedankt voor de hulp,
Oh ja, ik draai Windows 7 en UBUNTU

PeterN
21 January 2011, 00:31
Het minste problemen heb je altijd als je de ontvanger (feitelijk niet juist want is ook een zender :p) van hetzelfde merk neemt als je draadloze router of AP.
Zorg steeds dat als je een kaart of USB neemt dat je de antenne kan verlengen en de antenne op je behuizing kan zetten. Anders zit de externe antenne altijd ergens achter de metalen behuizing van je desktop wat niet altijd ideaal is.

XiMiE
21 January 2011, 10:45
Maar in principe maakt het dus niet uit of het USB of IDE is (beide kunnen hoge snelheden overbrengen?).
Ik weet niet wat het merk van de routers zijn..
Doet WPA2 Enterprise er iets toe?

PeterN
21 January 2011, 12:13
Ja , je moet kijken als de kaart of stick deze beveiliging ondersteund maar de meesten doen dat. De snelheid van draadloze overdracht is kleiner dan de overdracht van deze aansluitingen, dus daar zit geen bottleneck. Kijk wel naar de snelheid van je draadloze router (bv 108Mbps of 300Mbps) en koop een kaart/stick die ook die snelheid aankan. Anders gaat de draadloze overdracht werken aan maximaal de snelheid van de laagste.

XiMiE
21 January 2011, 15:50
ook alle usb stickjes moeten het doen op UBUNTU?
en hoe kan ik te weten komen hoeveel mbs de router is? Het is namelijk de router van op school..

PeterN
22 January 2011, 02:16
ook alle usb stickjes moeten het doen op UBUNTU?
en hoe kan ik te weten komen hoeveel mbs de router is? Het is namelijk de router van op school..
Kan je niet weten. Hoe sneller hoe duurder hij gaat zijn waarschijnlijk. Neem minimum 108Mbps dan zit je zeker goed.
Hoe het met Ubuntu zit weet ik niet...