Volledige versie bekijken : Objectgerichte Systeemanalyse [WTF?]



Fck_
21 January 2011, 13:04
Hallo,

Ik weet niet als ik hier op het juiste forum zit, maar ik had geen idee waar ik het anders moest plaatsen. Ik heb hier enkele vraagjes waar ik HELEMAAL COMPLEET geen antwoord op weet.
Was aan het hopen of er hier misschien iemand was die mij wat kon helpen.


1. Geef een overzicht van de fasen van systeemanalyse en eindproducten van elke fase in DFD notatie en in blokkenschema (raamwerk). Omschrijf kort de 6 eerste fasen.


2. Vergelijk model driven development – rapid application development (RAD) en commercial application package implementation (COTS). Doe dit liefst aan de hand van schema’s.


3. Beschrijf procesmodellering volgens de techniek van event partitioning (stappen + voorbeeld).

4. Een belangrijke activiteit tijdens het vooronderzoek is de analyse van de huidige situatie. Omschrijf deze activiteit.

5. Omschrijf de activiteiten van business modeling. Beschrijf ook de gebruikte UML modellen in deze fase.

6. Wanneer we UML gebruiken voor het modelleren van een IT systeem kunnen we 4 views onderscheiden. Beschrijf deze views (waarop ligt de nadruk, welke UML modellen, werkwijze om deze view uit te werken). (Deze vraag kan ook gesteld worden voor één bepaalde view.)

7. Wat is het nut van system use cases (use case diagramma’s en use case beschrijvingen). Geef een typische template voor een use case beschrijving. Binnen een use case diagramma kan men gebruik maken van volgende stereotypes: include, extend, generalisation. Wat is de betekenis hiervan? Geef voorbeelden. Wat is het verschil tussen het gebruik van use case analyse bij business modelleren en systeem modelleren?


Dit zijn dus vragen die ik ga krijgen bij mijn examen van OSA (Objectgerichte systeemanalyse). Maar die lector is SLEEECHT, en wij hebben daar geen cursus van ofzo. Dus allemaal google'n veronderstel ik -_-. Iemand die mij op weg kan helpen met eventuele cursusteksten etc.?