Volledige versie bekijken : pc blijft op acer boot logo 5 minuten hangen



toycor
24 January 2011, 18:57
hallo,

Ik ben een pc voor herstel hier.
Format lukt, maar telkens de pc opstart moet je eerst 5 minuten naar het bootlogo van Acer kijken.
DEL: setup
F12: boot

Is dit niet weg te krijgen?

Het rare is de PC is ongeveer 8 jaar oud,
ze hebben bij carrefour gekocht.
Na de eerste gebruik zijn ze er mee terug naar de winkel geweest,
hier beweren ze dat het normaal is en het is die mensen hun eerste pc,
dus zeer goed gelovig ... hun pc start al die tijd zo traag op.

http://www.acer.be/ac/nl/BE/content/drivers

Op de pc zelf staat:
ACER Aspire SA80-9B7Z
P4@524
160 gig HD
1 gig DDR

echt een spook pc pfff

PeterN
24 January 2011, 23:23
Aangezien dit nog is voor windows start is het hardware, vandaar dat ik je topic heb verplaatst;)
Je moet eens kijken in de Bios: dat is feitelijk het enige waar je iets kan veranderen eraan.
Er zijn daar settings soms als 'quick boot' en instellingen dat het geheugen niet wordt geteld of een volledige check wordt gedaan.
Wat je ook soms terug vindt in de Bios is een instelling gelijk 'wait before HD startup' of iets in die trend. Er staan seconden achter dat de bios wacht totdat de hd is opgespind. Als dat op bv 30 sec staat zal hij een halve minuut wachten voor verder te gaan.

toycor
25 January 2011, 01:35
probleem is opgelost, slotje mag er op :)

De batterij er een half uur afgehaald,
effe de bios gecheckt,
hier & daar nog een kleine verandering aangebracht,
volledige format met xp sp3,
dan uw instellingen gebruikt.

Pc start nu op in 75 tellen, daarvoor in 8 minuten.
Morgen hem terug doen, die gaan verschieten want ze werken er zo al 8 jaar mee.

peenif
25 January 2011, 11:35
Mooie opstartwinst, zullen tevreden zijn.

toycor
25 January 2011, 15:13
Dacht dat het probleem opgelost was, helaas.

http://www.minatica.be/threads/73589-pc-blijft-op-acer-boot-logo-5-minuten-hangen?p=544135#post544135

Ik heb een pc voor herstel hier.
Format lukt, maar telkens de pc opstart moet je eerst 5 minuten naar het bootlogo van Acer kijken.
DEL: setup
F12: boot

http://www.acer.be/ac/nl/BE/content/drivers

Op de pc zelf staat:
ACER Aspire SA80-9B7Z
P4@524
160 gig HD
1 gig DDR

Nu heb ik de pc terug naar huis gedaan, daar start hij op in minder dan 1 minuut.
Wat perfect is voor deze pc.

Helaas moest de printer nog geïnstalleerd worden.

Ik heb eerst een herstel punt gemaakt.

Vervolgens deze erop gezet:
http://support.lexmark.com/index?segment=SUPPORT&userlocale=NL_BE&locale=nl&productCode=LEXMARK_P4350&page=product&frompage=null#3

Daar deze genomen:
Complete drivers and software for setting up, configuring, and using your device with Windows 32-bit. (http://support.lexmark.com/index?page=content&id=DR4259&docLocale=nl_NL&segType=recommendedSegmentMICROSOFT)
Het rare er aan is na install van de printer start de pc terug op met het bootlogo dat lang blijft hangen.

Terug naar herstel punt gegaan zonder printer, deze ook usb uit getrokken.
Pc start terug op in iets minder dan 1 minuut.

Vervolgens de printer terug geïnstalleerd, terug trage boot … pfff.

Is er een oplossing of moet ik hun aanraden een andere printer te kopen.

Mvg,
toycor

peenif
25 January 2011, 15:18
Heb je oorspronkelijke topic opnieuw geopend,dan kan je hier verder.
Schakel eens de services, met betrekking tot de printer, uit die mee opstarten met Windows.

toycor
25 January 2011, 15:24
dus gewoon met ccleaner opstarten gaan kijken wat er van lexmark mee opstart en dit uitschakelen?

mvg,
toycor


Heb je oorspronkelijke topic opnieuw geopend,dan kan je hier verder.
Schakel eens de services, met betrekking tot de printer, uit die mee opstarten met Windows.

toycor
25 January 2011, 15:31
Effe wat meer uitleg wat ik juist in xp veranderd heb na het verwijderen van de bios batterij:

Configscherm/systeem/geavangeerdesyteem instellingen dan kom je bijnaam Systeemeigenschappen en daar moet je dan Geavanceerd aanklikken en daar bij Opstart en herstelinstellingen lijst met besturingsystemen op 3 sec zetten ipv 30 waar ie standaard op staat.

Mischien handig als iemand anders ook hetzelfde probleem tegen komt.

toycor
25 January 2011, 17:00
in cleaner bij opstarten stonden er 2 van lexmark,
deze heb ik uitgeschakeld, nog steeds trage boot

mvg
toycor

toycor
25 January 2011, 17:02
heb er 2 van lexmark gevonden, deze uitgeschakeld,
nopes nog steeds trage boot

peenif
25 January 2011, 17:05
Een ander voorstel heb ik dan niet.

PeterN
26 January 2011, 00:44
- Is de vertraging deze keer weer voor windows boot of tijdens het booten van windows?
- Heb je de juiste printer driver genomen voor die printer en voor het besturingssysteem dat jij hebt geïnstalleerd?

Ik veronderstel dat deze nog werkt op een gewone printerpoort daar de laptop 8j is?
Kijk vooral de bios nog eens na :p Er gaat ergens in de bios de printerpoort staan. Zorg dat die enabled staat. Belangrijker is er vlak onder, daar gaat de mode staan. Je kan daar kiezen (afhankelijk van bios) tussen ECP, EPP, SPP en/of
Bidirectioneel. Ga de mogelijkheden eens af in die volgorde en kijk als je verschil merkt.

toycor
1 February 2011, 00:34
het is een desktop pc.

printer is usb2.0 aangesloten,
heb de laatste driver van lexmark site voor win xp genomen,
met de cd die erbij was werkt het ook niet.

het is dus nog steeds het acer boot logo dat blijft hangen.

compuchrisje
1 February 2011, 00:53
Ja, je zou nog iets kunnen doen: de printer uit de hele configuratie gooien, zowel hardwarematig als software matig. CCleaner zijn gang laten gaan en alles verwijderen wat naar printer ruikt. PC rebooten, printer aansluiten en XP zelf laten zoeken naar de geschikte drivers (dmv de hardware-wizard). Kom je terug bij dezelfde driverset, schakel dan eerst het anti-virusprogramma uit, evt ook firewall, vooraleer je die installeert.

PeterN
1 February 2011, 03:31
Voor de installatie van de printer was het ok. Na installatie van de printer blijft hij op het acer logo lang staan. Doet hij dat ook als je de printer niet insteekt?
Aangezien het probleem er is nog voor dat windows opstart zou ik in de bios kijken als daar iets opvalt?

toycor
2 February 2011, 11:43
Ik heb een herstel punt in win xp waar de printer nog niet geinstalleerd is,
als ik daar terug naar toe ga boot de pc binnen de minuut.

Zal morgen donderdag een de tips hier boven gaan testen.

Alvast bedank, ik laat morgen avond wel weten hoe en wat hij doet.

Fakke_Berto
3 February 2011, 20:58
Als je de kaarten binnenin, dus grafische kaart, netwerkkaart en geheugen eens eventjes losmaakt en terugplaatst, kan je probleem opgelost zijn. Probeer het maar.

Edje
4 February 2011, 01:25
Kun je eens proberen je BIOS firmware te updaten? Volgens mij is dit een bekend probleem bij een bepaald type van Acer.

Krotec
16 May 2011, 20:23
Toycor, is je pc ondertussen terug in orde.
Heb je de bios upgrade suggestie van Edje geprobeerd?