Volledige versie bekijken : Bitlocker



Visaversa
25 January 2011, 00:52
Even terug had ik op men externe harde schijf een wachtwoord ingesteld en dit via bitlocker. Enkele maanden verder wil ik mijn externe harde schijf terug benaderen en moet ik de herstelsleutel ingeven en die heb ik niet meer.

Heeft iemand een idee of ik nog aan mijn data kan? Er staan vrij belangrijke bestanden op. Mijn harde schijf is van lacie.

Dank bij voorbaat
Bart

berger
25 January 2011, 16:03
Dit zegt Microsoft :

If I lose my recovery information, will the BitLocker-protected data be unrecoverable?
BitLocker is designed to make the encrypted volume unrecoverable without the required authentication. When in recovery mode, the user needs the recovery password or recovery key to unlock the encrypted volume. Therefore, we highly recommend that you store the recovery information in AD DS or in another safe location.

However, this is a valuable feature when a computer is decommissioned, sold, or redeployed. The computer can be placed into a recovery state so that only the recovery information holder can access the encrypted volume's contents.

Verder lees ik nog dat Hackers er al eens in geslaagd zijn om de code te kraken, alsook een onderzoekslabo van een Duitse universiteit.

vdhee
25 January 2011, 16:13
Bart,

Er bestaat minstens één commerciële software die een met Bitlocker beveiligde schijf ontgrendelt (Google is your best friend), of stuur mij een PM.

Is wel prijzig.... hangt er natuurlijk ervan af hoe belangrijk jouw bestanden zijn.

vdhee
2 February 2011, 18:53
En Bart, ben je ering geslaagd jouw data te recupereren?

Visaversa
2 February 2011, 19:04
Neen, ik heb deze gewoon geformateerd en alles terug van men tweede schijf gehaald. Er mag dus een slotje op.

vdhee
2 February 2011, 19:10
Dus jouw "vrij belangrijke bestanden" zijn voorgoed verdwenen?

Visaversa
2 February 2011, 21:30
Deels maar voor de echt belangrijke bestanden had ik wel een back-up hoor. Enkel ontbreken er een aantal bestanden maar goed. Ik ben tevreden dat ik nog een back-up had staan.

Het is natuurlijk wel jammer voor die andere bestanden maar goed, nu heb ik de sleutel direct afgedrukt en zal het me niet nog eens gebeuren.

Baloeke
2 February 2011, 22:49
Neen, ik heb deze gewoon geformateerd en alles terug van men tweede schijf gehaald. Er mag dus een slotje op.
Dan doen wij dat