Volledige versie bekijken : tegelijkertijd met ps3 en laptop op internet



biep
25 January 2011, 22:21
ik heb thuis een laptop met draadloos internet via mijn router. mijn zoon speelt graag op de ps3 ook via internet draadloos. Nu valt altijd mijn verbinding weg als hij boven zit te spelen. kan ik dit zodanig instellen dat dit niet meer gebeurt want dat is natuurlijk vervelend en we zitten allebei 's avonds soms tegelijk bezig.

PeterN
26 January 2011, 00:13
In normale omstandigheden zou dit niet mogen gebeuren. Wat bedoel je met 'valt altijd mijn verbinding weg'? Is dit onmiddelijk en constant of geraak je er weer op maar na een tijdje is het weer onderbroken? Als hij niet op internet speelt maar gewoon dan blijf je wel verbonden? Wat type/merk draadloze router heb je staan?

biep
26 January 2011, 13:32
het is als we tegelijkertijd gebruik willen maken van het internet, dan valt mijn verbinding weg. ik heb een oude router SMC, die, naar ik dacht, zijn werk nog heel goed doet of is hij misschien te licht van zendvermogen ? Ik zit er praktisch naast en hij geeft in de 50 dBm.

PeterN
26 January 2011, 23:13
Neen, 'te licht' niet. Het kan zijn dat alles trager zou gaan maar uitvallen mag niet.
Het is daarom belangrijk om heel juist het fenomeen te kennen. Ik zou juist willen weten als je pc onmiddellijk uitvalt als hij zijn ps3 opzet of dat het na een tijd is. Als je terug draadloos geraakt, al was het maar 30 seconden waarna het terug verbreekt.
Als het echt is dat jullie nooit met twee tegelijk op draadloos kunnen kan het zijn dat de ip pool te klein staat zodat 1 van de twee geen ip krijgt. Het is toch een router hoop ik en niet een switch waardoor uw isp maar 1 ip geeft? Welk type router heel juist? Kijk eens aan de onderzijde, daar hangt meestal een sticker met type nr

biep
27 January 2011, 13:07
nee het is dus : ik zit te surfen en mijn zoon gaat boven online spelen en dan valt mijn verbinding uit. mijn router is een oudje SMC 2804WBRP-G. Het is altijd zo geweest maar nu begint het écht vervelend te worden te meer dat mijn zoon dus veel online gamet en wij dus niks meer kunnen doen op de pc op dat moment :wall:
Zou ik misschien straffere antennetjes moeten plaatsen op mijn router ? Ik heb telenet expressnet of beter nieuwe router die n ondersteunt ?
Mijn netwerkkaart is n, maar de router g, of maakt dat niet uit qua signaalsterkte want ik vermoed dat daar het schoentje wringt.

PeterN
27 January 2011, 23:14
Is al een oudje maar zou toch moeten lukken hoor. De signaalsterkte heeft hier niets mee te maken. Dat blijft hetzelfde, ook al zit je met 10 op de router. Dat het trager mss gaat kan wel zijn, maar de verbinding mag niet verbreken.
Ik weet nu in hoeverre je de router hebt ingesteld en er in thuis bent?
- De router moet op DHCP staan, dus de router moet de ip adressen uit delen. Zo kan de ps3 en je pc nooit hetzelfde ip krijgen en is dat al in orde.
- In de router staat ook een instelling 'ip pool' dat aangeeft hoeveel ip adressen en dus gebruikers op je router mogen zet dit dat er zeker bv 5 adressen vrij zijn zodat er maximaal 5 apparaten connectie kunnen maken.
Je schrijft dat het altijd zo is geweest, maar voor dat je de PS3 had werkte alles feilloos. En nu zet je de PS op en jouw verbinding verbreekt en je geraakt niet meer op internet zolang hij speelt. Daarna als hij de PS3 afzet kan je wel direct terug zonder meer verbinding maken?
Het enigste wat ik kan bedenken is dat jullie op een zelfde ip zitten of dat er maar 1 ip wordt gegeven...

biep
28 January 2011, 17:38
mijn ip staat ingesteld van 100 tot 199 (of is dat teveel ? stond zo ingesteld) en ik heb nu mac filter geactiveerd, zal nu zien wat het geeft, de router staat/stond op DHCP
zit op een redelijk vrij kanaal (13) bij ons in de buurt zit ongeveer iedereen op 6 ;-), hopelijk doet het iets...of zou ik iets in de ps3 anders moeten instellen ?

PeterN
28 January 2011, 22:14
Mac adres filtering heeft enkel met je beveiliging te maken. Alle apparaten (dus ook die van de PS3) die aangesloten worden moet je hun mac adres opvragen en in het lijstje in de router steken. Dan mogen enkel die apparaten connectie maken. Het is dus een beveiliging maar heeft niet direct iets met je probleem te maken.
Van de PS3 ken ik ook niet veel, maar ik veronderstel dat die met kabel is verbonden? Die moet alleszins zo ingesteld staan dat hij een ip krijgt van de router en niet dat hij zelf een statisch ip ingeeft.

ybr
6 February 2011, 01:13
Bij de ps3 gewoon automatisch alles laten zoeken en die neemt de beste oplossing. Ik heb hier 3 laptop's en een ps3 en een wii op hetzelfde netwerk zitten en hier werkt alles perfect.