Volledige versie bekijken : SSD - MacBook Pro.



Fck_
26 January 2011, 10:41
Hallo Iedereen!

Ik heb mij in Augustus vorig jaar een nieuwe MacBook Pro gekocht. Na 'lang' rondkijken heb ik de 15,4" genomen met i7 processor! Om ervoor te zorgen dat mijn harde schijf 'toch nog een beetje kon volgen', heb ik hier een HDD van 500GB ingestoken die aan 7200RPM gaat.

Echter vind ik nu dat ik soms nog te lang moet wachten naar mijn zin :P, en ik heb nog plaats zat op mijn HDD dus ik dacht > Lijkt me handig als ik daar nu een SSD in plaats.

--

Dat is toch gewoon; MacBook opendraaien, HDD eruit, SDD erin, MacBook dichtdraaien hé? Of zie ik hier iets over het hoofd =P.

Ohja, weet iemand een online store (Of mss een fysieke winkel in de buurt van Peer/Leuven) waar ik zo goedkoop mogelijk een SSD van 256GB kan kopen?
En mijn HDD van 500GB, 7200 RPM. Voor wat voor prijs zou ik deze nog kunnen verkopen? Of zou ik hem bijhouden?

Alvast bedankt,
Fck_

PeterN
26 January 2011, 13:24
Als je Leuven zegt, zou ik daar eens bij de fnac binnen lopen, die hebben Apple. Daar u eens informeren, mss doen ze het snel voor u met enige vorm van garantie?
Nu, een 256GB SSD kost je toch nog wel wat geld hoor. De goedkopen liggen allemaal tussen de 400 en 500 euro ;) Voor de iets snellere kan je daar nog eens minimum 100 euro bijtellen.
Een tweedehands HD is niet zo veel waard vrees ik. Koop je een externe behuizing en hou de schijf als externe backup (y)
Btw, van Apple weet ik zo veel niet , maar kijk zeker na als de SSD op de mac werkt. Ik weet niet als alle SSD's zomaar in een Apple werken?

g_man
26 January 2011, 16:32
In Genk is een 'verse' AppleStore geopend. De appels waren toch vers... :p

Fck_
26 January 2011, 18:13
Goh, ik denk eigenlijk wel dat de 'meeste' SSD's gewoon moeten werken op mijn Mac ..
Morgen nog eens snel bij de Fnac binnenspringen, en vrijdag eens in Genk gaan kijken =D, ze kunnen me
mss wel wat meer vertellen..

Alvast bedankt!

Visaversa
26 January 2011, 20:19
Ik zou eerlijk gezegd naar de easym gaan. Die winkel vindt je ook in Leuven en ook in de bondgenotenlaan zoals de fnac. Ik heb mijn macbook pro daar ook gekocht en als je vragen hebt helpen ze je zeer graag verder.

Fck_
27 January 2011, 18:12
Nja, maar daar hebben ze alleen de 'officiele Apple' dingen , dus volgens mij ga ik daar meer moeten betalen voor een SSD.. Maar ik kan het eens proberen!

butskristof
27 January 2011, 21:06
Over dat HDD eruit en SSD erin,
je moet toch eerst alles wat op je huidige HDD staat op de SSD zien te krijgen?