Volledige versie bekijken : Externe HDD Medion HDDrive 2 GO 2TB werkt nie meer?



vuurvliegje
26 January 2011, 21:05
Ik heb gister van een collega de genoemde externe HD meegekregen om wat bestanden erop te zetten voor hem. De schijf werkt alleen niet meer.

Wat is er gebeurd:
Gistermorgen wilden we op het werk wat kopieren (externe HDD WD naar de Medion). De schijf gaf toen aan dat er niet gekopieerd kon worden. Ik dacht eerst aan mijn WD. Vandaar dat ik de schijf meenam. Thuis hetzelfde probleem. Maar de pc liep ook vast. De usbkabel verwijderd en de pc ging ging gewoon verder. Na dat een paar x meegemaakt te hebben (tijdens het redden van zijn bestanden) kreeg ik de foutmelding cyclische redunantie controle fout. Na zoeken op i-net leerde dat mij dat er dan beschadigde sectoren zijn. Dus ik wilde zijn privé en werkbestanden redden.

Sindsdien is de schijf niet meer benaderbaar.

Wat heb ik gedaan:
- schijfbeheer draaien (schijf wordt niet aangegeven).
- op 2 andere laptops geprobeerd. Hierbij hetzelfde probleem op de Vista. Ubuntu herkent m niet eens.
- andere usb poorten/kabels
- via uitvoeren chkdsk op k: ook geen resultaat want dan bevriest de pc weer.
- Via het icoontje van usb naar printers en apparaten. Daar wordt de schijf wel weergegeven maar ook via daar loopt het vast.
- de schijf verwijdert in apparaatbeheer. Ook daarbij geen succes.

Wie weet raad dat ik zijn documenten toch kan redden. Ik voel me wel schuldig namelijk.

slicky
26 January 2011, 21:19
misschien kun je eens proberen om de schijf in te bouwen in uw pc
zodat die niet aangesloten is via usb
misschien dat het dan wel lukt

alvast véél suc6 ;)

vuurvliegje
27 January 2011, 07:34
Hierover had ik op internet ook al gelezen. Maar dan moet ik eerst heel de behuizing gaan slopen (zag zo geen schroefjes zitten). Ik wil eerst kijken of het zo lukt

slicky
27 January 2011, 08:41
heb ook eens gezocht op het web en zie veel van die CRC-fouten maar dan bij DVD spelers.
ze zeggen dat die te traag draaien.
misschien is er iets mis met uw voeding van de HD???
ergens stroom of spanning te kort? best als je kan eens testen met een andere voeding

suc6:good:

PeterN
27 January 2011, 22:19
Best is gewoon samen hangen zoals Slicky al voorstelde. Moeilijk is dat niet. Die behuizingen gaan doorgaans makkelijk open. Het zijn veelal twee helften die in elkaar klikken. Wat ook gebeurd is dat onder de rubber voetjes de schroeven zitten.
Met enkel de hd kan je die gewoon bij aansluiten op een gewone desktop. Je sluit dan de voeding en omzetter SATA naar usb van de externe uit. Ook alle kabel en connectie problemen. Als hij dan zo ook al fouten geeft ben je zeker dat het de schijf is.