Volledige versie bekijken : Plug-in



Baloeke
30 January 2011, 00:05
In de avondschool hebben wij onlangs de plug-ins gezien. Doch een paar van mijn klasgenoten hebben een klein probleemke.

De Plug-in staat op de juiste plaats in CS3. Photoshop start dus ook normaal op, maar als ze een Plugin willen gaan gebruiken wordt hun scherm bleker van kleur, je ziet dat photoshop iets aan het doen is, er komt een foutmelding (weet niet meer de welke) en photoshop moet afgesloten worden.

Dit probleem doet zich voor op een Windows 7 - 64 bit laptop. Terwijl andere met 32 bit hier geen problemen hebben. Is dit de oorzaak en wat kan er aan verholpen worden?

Het is wel niet mijn PC, maar van 2 klasgenoten.

Jappii
30 January 2011, 01:02
Ik zou direct denken dat die plug-ins niet ondersteund worden door x64 versies van Windows 7.
Ik heb dat ook al voorgehad met een plug-in voor Sony vegas (videobewerking), geen oplossing voor gevonden...

peenif
30 January 2011, 06:52
Jammer dat je de naam van de plug-in niet hebt, de installatievereisten en compatibiliteit zijn normaal terug te vinden op de respectievelijke websites.
Wat je klasgenoten eventueel eens kunnen proberen is het volgende: zoek de betreffende plug-in (.8bf) in C:\Program Files\Adobe CS3\Adobe Photoshop CS3\Plug-ins knip die daar en plak in een nieuwe map bv. op je bureaublad.
Open vervolgens Photoshop en ga onder Edit naar Voorkeuren > Plug-ins. Vink daar nu bijkomende Plug-ins map aan en blader naar die nieuwe map op je bureaublad en duidt die aan. Sluit Photoshop af en opnieuw op en kijk of die plug-in nu werkt. Hopelijk is het daarmee opgelost, anders vrees ik een compatibiliteitsprobleem.

Door het bovenstaande te proberen ben je zeker dat het niet gaat om een compatibiliteitsprobleem tussen bepaalde plug-ins in de Photoshop CS3 Plug-ins map.

Vincent
30 January 2011, 09:48
Ik kan ook geen Adobe flash player op de windows 7 met 64 bit installeren, kan ook geen foto's op Minatica plaatsen met de 64 bit, terwijl ik het met de 32 bit op dezelfde laptop en dezelfde Win 7 wel kan.

Butterflyice
30 January 2011, 10:22
De flashplayer voor 64bit is nog niet heleaal goed daar zitten nog bugs in deze zijn ze aan het oplossen zodat je wel met de 64bit versie flash en dergelijke kan gebruiken.

Baloeke
30 January 2011, 21:36
Jammer dat je de naam van de plug-in niet hebt, de installatievereisten en compatibiliteit zijn normaal terug te vinden op de respectievelijke websites.
...

Ik volg die lessen ook dus ik weet over welke plug-ins het gaat. Wij hebben aan het spelen geweest met de volgende plug-ins - kaleidoscope2-1, MPCurl, projection en quickmirror. Allemaal .8bf bestanden en free

Waar ik niet 100% zeker van ben is de website waar wij ze hebben afgehaald, maar vermoedelijk is het http://www.mehdiplugins.com. Op die website zie ik direct niets terug over de compatibliteit.

Ik zal je tip doorgeven in de avondschool en hoop dat het werkt. Maar zoals ik al melde het is op een CS3 is geinstalleerd op een laptop waar win7 -64bit op staat en ik vermoed dat daar het schoentje wat wringt.

Bedankt in ieder geval voor de tip :bow:

peenif
31 January 2011, 00:10
Adobe flash player heeft niets te maken met het probleem van de TS (topic starter).