Volledige versie bekijken : 2de harde schijf



durumke
1 February 2011, 05:46
Hallo, ik heb een harde schijf in mijn pc ziten van 120 gb.
Ik heb ook nog een harde (externe) schijf die in een omhulsel zit, merk Conceptronic. Dat is er eentje van 250 gb.
Maar dat stroomkabeltje is stuk en kan die schijf dus extern niet meer gebruiken.
Dat is een schijf van het merk Maxtor diamondMax 21. Is een Ultra ATA waar je achteraan zo een lange platte kabel moet inpluggen als je ze intern wil gebruiken. Als ik de schijf voor mij hou met de tekst naar boven gericht is die aansluiting voor die platte kabel aan de linkerkant. In het midden zit een jumper. Er zijn 4x2 jumpers aanwezig en deze zat op de 2 de van links te beginnen. En dan rechts natuurlijk de stroom kabel. Tis wel wat rommelig uitgelegd maar de meesten zullen het hier wel verstaan. Hoe moet ik nu die harde schijf in mijn pc aansluiten? Heb al verschillende opties geprobeert maar mijn pc start dan niet op. Ook in mijn bios herkent hij de schijf niet.
Wie weet hoe het moet???

Dank bij voorbaat.

Ludo.

toycor
1 February 2011, 10:41
Staat de master & slave correct, op de HD zelf staat altijd een plannetje.

SvenR
1 February 2011, 12:31
http://flic.kr/p/9eQk7m --> Jumpersettings Maxtror.

Gewoon jumper op slave zetten, kabeltjes insteken op schijf en moederbord, en in bios kijken of je ide slot op het moederbord is ingeschakeld.

;) SvenR

slicky
2 February 2011, 08:55
http://flic.kr/p/9eQk7m --> Jumpersettings Maxtror.

Gewoon jumper op slave zetten, kabeltjes insteken op schijf en moederbord, en in bios kijken of je ide slot op het moederbord is ingeschakeld.

;) SvenR

kijk ook eens na of uw andere HD in "master" staat. of sluit ze eens aan een andere kabel aan,bij die van uw DVD/CD speler.

Ben je zeker dat het uw stroomkabeltje is die defect is??????????
probeer anders eens om die HD in een ander pc te steken(indien mogelijk) ofwel is uw HD defect?

suc6

durumke
2 February 2011, 18:21
Sorry voor het late reageren maar druk druk druk. Ik ga mijn pc eens opengooien en zien hoe het allemaal ineen zit. Ik laat het allemaal wel weten.

durumke
4 February 2011, 16:55
Mag slotje op, probleem opgelost. Bedankt aan iedereen.