Volledige versie bekijken : local policy probleem



jvuz
1 February 2011, 11:33
Hallo,

ik heb het volgende probleem. We moeten onze gebruikers de mogelijkheid geven om usb drives te kunnen installeren. Dit kan op twee manieren, via local policy (aanpassen van Devices: Allowed to format and eject removable media) of het toevoegen van een regel in de registry (KLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon and allocatedasd=2)

Ik heb de tweede toegepast, maar het werkte niet, dus ben ik gaan kijken naar de local policy. Daar staat bij "Devices: Allowed to format and eject removable media": not defined en als ik verder kijk is alles hier in't grijs. Is er een manier waarop ik dit toch via de local policy kan aanpassen?

Ter info, we gebruiken linux servers, dus geen group policies.

jvuz

Edje
2 February 2011, 01:17
Heb je wel de registry weer teruggezet? Wellicht dat het daardoor niet meer mogelijk is dit aan te passen

jvuz
2 February 2011, 08:01
Nee, maar in de regsitry staat bepaald dat iedereen dit moet kunnen installeren en dit is niet het geval. Ik kan het wel eesn proberen hoor. Ik laat je weten wat het resultaat is.

Jvuz

jvuz
2 February 2011, 10:36
Ik heb de registry terug veranderd, maar het probleem blijft. Er staat nog steeds not defined.

jvuz
2 February 2011, 10:36
Ik heb al gemerkt dat het in Windows 7 wel lijkt te werken, maar nog niet in XP :(

Edje
4 February 2011, 01:16
Waarschijnlijk ten onrechte, maar als je de settings wil aanpassen, dan moet je wel al local administrator zijn aangemeld. Dit heb je toch wel gedaan veronderstel ik? Mogelijk dat anders je policys echt overhoop zijn gehaald. Hier een link om dit weer trachten te herstellen: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;313222&Product=winxp

jvuz
4 February 2011, 14:18
Ik heb het kunnen oplossen door hetr volgende in een command prompt in te geven: secedit /configure /cfg %windir%\repair\secsetup.inf /db secsetup.sdb /verbose

bedankt allemaal voor de grote hulp.