Volledige versie bekijken : Dlink Router werkt nimeer sinds Fibernet 40



Y-Ssin
7 February 2011, 23:38
Hey,

Kheb onlangs fibernet 40 laten installeren, en zoals de meesten wel al weten isda met een wireless modem dus mijn dlink was overbodig. Mn netwerkstructuur zag er vroeger zo uit: een modem opt gelijkvloers met een wan kabel die helemaal tot het 2de verdiep ging. Die wan kabel stak in mn Dlink Wireless N Router DIR - 635 en vanuit die router ging er nogis een lan kabeltje nr een vaste desktop die vlak naast de router staat. Voor de rest was die draadloos verbonden met 2laptops. Nu isdie router weg en steekt die wan kabel die nrt 2de loopt direct in de vaste desktop. De laptops maken draadloos verbinding met de telenet wireless modem.

Maar voor mijn laptop is dit een probleem want die moet een signaal oppikken dat 2verdiepen lager zit en er blijft niveel van over, de snelheid isnu trager dan die vroeger met Expressnet XL was (draadloos signaal kwam van de dlink in de kamer naast mij op 5m afstand)

Ik gaan dus nr een telenet center in de buurt en vraag aan de technieker of het mogelijk is om mn oude router trg te doen werken, hij zegt vanwel, tmoet gwn een andere ssid hebben, en zo konik een tweede draadloos netwerk thuis hebben.

Nu hebbik die wan kabel uit de pc gehaald, in de dlink gestoken, kabeltje van dlink nr desktop, gwn zoals et vroeger was, met verschil dat die wan kabel nu van een andere(nieuwe) modem komt. Kheb den dlink gereset en trg geïnstalleerd mr de desktop krijgt geen internet, draadloos werkt dus ook niet. Kheb eerst geprobeerd manueel te installeren, en daar zei die dat die geen internet kon vinden. Kmoest dan een provider uit de lijst kiezen, dus "not listed" gepakt. Dan hebbik gekozen vr DNS. Kwist ook nimeer goe wak bij Host name, primary & secondary dns moest invullen...

Dus hebbik nogis gereset en proberen te installeren via da quick start cd-rommeke. Ik kies trg DNS (kmoest aan/uitvinken of ik een kabelmodem had kdenk dak een kabelmodem heb??). Dan gaat alles goed tot die verbinding is aant testen en dan zegt die weer dat er geen internet is... :s Dit hebbik met die oudere modem nooit gehad. En als ik die wan kabel die van de wireless modem komt (nrt 2de) gwn in de desktop steekt is er wel internet...? :s

Iemand die me hier aub mee kan helpen?

PeterN
8 February 2011, 17:53
Normaal had je dat bij de installatie van fibernet moeten zeggen. Hier hebben ze ook fibernet 60 geïnstalleerd. Ik heb direct gezegd dat ze de wireless functie af moesten zetten in de modem. Daarna gewoon de installatie gelaten zoals ze was, dus ook van die nieuwe modem/router van telenet rechtstreeks via een kabel in mijn linksys draadloze router. Deze even uit de stroom en terug insteken en alles werkte.
Het gaat dus wel ;)
Voor de instellingen van je nieuwe modem/router van telenet moet je nu gaan via 'mijn telenet'. daar kan je een deel dingen instellen (ik heb zelf nog niet gekeken wat) maar dingen als wireless etc zal je daar af kunnen zetten.
Voor de installatie van je dlink router heb je geen installatie of cd nodig. Hang een pc met kabel aan de dlink router en surf naar zijn standaard ip adres. Daar kan je alle settings doen.
Probeer eerst gewoon bedraad internet daar al te krijgen voor je begint met wireless. Daarna wireless proberen en dan pas beveiligen. Als je zo systematisch werkt sluit je al veel dingen uit om te weten wat loos is ;)

Y-Ssin
8 February 2011, 19:12
Jajoeng, kweetet, mr kwas erni bij tot mn grote ergernis! :S
Mr kdenk ni dat et eraan ligt of de wifi van de modem nu aan of uit staat... Kben langsgeweest bij een telenet-shop in de buurt, dr werkt dr ene die dr iet van weet en hij zei dat et normaal gezien geen probleem moet zijn om een tweede draadloos netwerk te installeren. De wifi mocht dus aan blijven staan...
Kheb ookis geprobeerd van de laatste firmware op de router te zetten, mr ik krijg nog altyd etzelfde resultaat en kweni wak verkeerd doe é! :S ergens tijdens de internet installatie zegt die dat die geen internet connectie vindt dus moetk zelf de primary & secondary dns instellen, en een hostname opschrijven, normaal gezien d8 ik dat dit zelf gebeurde toen ik et vorige keer had gedaan... :S Wat is da allemaal, da begint egt mn voete uit te hange!! :wall:

Y-Ssin
8 February 2011, 22:15
Khebet nogis geprobeerd met de wifi UIT.(van de wireless modem)
Weer nix...! :( Kweet egt nimeer wak moet doen of waar het aan ligt, int verleden lukte dit zonder probleem.. Mss een probleem met de router van dlink, mr da betwijfel ik, voor FB 40 werkte die nog perfect...?
Of doe ik dan iets verkeerds tijdens die installatie van de dlink router, kweni...?
Iemand die mss nog kan helpen aub? :'(

Hier lavast een logje van den dlink router, mss da iemand daar iets wijzer uit kan worden:

Priority Time Message
[CRIT] Tue Feb 08 19:41:34 2011 The addressing of the Internet side learnt thru DHCP conflicts with the addressing selected for the LAN side. Internet communications will be disabled until you have changed the LAN side addressing to resolve the problem.
[CRIT] Tue Feb 08 19:40:30 2011 Above message repeated 1 times
[INFO] Tue Feb 08 19:40:24 2011 Log viewed by IP address 192.168.0.196
[INFO] Tue Feb 08 19:40:05 2011 Stored configuration to non-volatile memory
[CRIT] Sat Jan 31 19:31:17 2004 The addressing of the Internet side learnt thru DHCP conflicts with the addressing selected for the LAN side. Internet communications will be disabled until you have changed the LAN side addressing to resolve the problem.
[CRIT] Sat Jan 31 19:30:45 2004 Above message repeated 1 times
[INFO] Sat Jan 31 19:30:29 2004 Log viewed by IP address 192.168.0.196
[CRIT] Sat Jan 31 19:30:29 2004 The addressing of the Internet side learnt thru DHCP conflicts with the addressing selected for the LAN side. Internet communications will be disabled until you have changed the LAN side addressing to resolve the problem.
[WARN] Sat Jan 31 19:30:28 2004 A network computer (003005544C9F) was assigned the IP address of 192.168.0.196.
[INFO] Sat Jan 31 19:30:24 2004 Allowed configuration authentication by IP address 192.168.0.196
[INFO] Sat Jan 31 19:30:24 2004 Wireless link is up
[CRIT] Sat Jan 31 19:30:21 2004 The addressing of the Internet side learnt thru DHCP conflicts with the addressing selected for the LAN side. Internet communications will be disabled until you have changed the LAN side addressing to resolve the problem.
[INFO] Sat Jan 31 19:30:19 2004 Starting DHCP server
[CRIT] Sat Jan 31 19:30:17 2004 The addressing of the Internet side learnt thru DHCP conflicts with the addressing selected for the LAN side. Internet communications will be disabled until you have changed the LAN side addressing to resolve the problem.
[INFO] Sat Jan 31 19:30:13 2004 Bringing up WAN using DHCP
[INFO] Sat Jan 31 19:30:13 2004 WAN interface cable has been connected
[INFO] Sat Jan 31 19:30:12 2004 LAN interface is up
[INFO] Sat Jan 31 19:30:12 2004 LAN Ethernet Carrier Detected
[INFO] Sat Jan 31 19:30:11 2004 Device initialized
[WARN] Sat Jan 31 19:30:10 2004 Wireless schedule init
[INFO] Sat Jan 31 19:30:10 2004 No Internet access policy is in effect. Unrestricted Internet access allowed to everyone

compuchrisje
9 February 2011, 00:39
Denk dat het al in de eerste regel staat:

Tue Feb 08 19:41:34 2011 The addressing of the Internet side learnt thru DHCP conflicts with the addressing selected for the LAN side. Internet communications will be disabled until you have changed the LAN side addressing to resolve the problem
Internet is uitgeschakeld omdat er problemen zijn met de adressering, je zal je LAN-instellingen moeten bijwerken.

PeterN
9 February 2011, 11:07
Je zoekt het allemaal veel te ver denk ik hoor. Gewoon even kalm systematisch te werk gaan en dan zal het wel gaan;)
Steek eens eerst gewoon de kabel rechtstreeks in je pc en kijk welk ip je krijgt van de modem/router van telenet. Of kijk eens in mijn telenet als je dat daar kan zien/wijzigen?
Dan sluit je uw draadloze router aan via een kabel aan je pc zodat eerst en vooral dat al werkt op internet. De instellingen hiervoor kan je nu instellen via de ingebouwde settings pagina. Je hebt voor een modem/router geen cd/dvd's nodig om te installeren. Er is immers niks te installeren. Je moet gewoon de instellingen van je router juist zetten;)
Je zal eerst en vooral je router een basis adres moeten geven in de range van de telenet modem/router. Uw instellingen aan de zijde van je thuisnetwerk blijven ongewijzigd ten opzichte van vroeger.

zilvervos
9 February 2011, 20:23
ik heb net hetzelfde probleem GEHAD en na lang zoeken heb ik de oplossing gevonden
je moet gewoon het ip adres van je dlink router veranderen nu zou dat moeten 192.168.0.1 zijn en dat is identiek hetzelfde als de nieuwe modem /router gebruikt voor het fiber net .
je gaat via het menu van je route rnaar de sub menu TOOLs en gaat dat ip adres veranderen in 192.168.1.1 en de beide routers daarna resetten dan zou het wel moeten lukkken zo simpel was het bij mij althans

Y-Ssin
9 February 2011, 23:32
Kmoet eerlijk zijn dak het vandaag een beetje beu was en dak er nix aan heb gedaan. Mr bedankt vr de tips, en kzal morge zeker nogwa verder prutse! :p

Y-Ssin
10 February 2011, 18:52
ik heb net hetzelfde probleem GEHAD en na lang zoeken heb ik de oplossing gevonden
je moet gewoon het ip adres van je dlink router veranderen nu zou dat moeten 192.168.0.1 zijn en dat is identiek hetzelfde als de nieuwe modem /router gebruikt voor het fiber net .
je gaat via het menu van je route rnaar de sub menu TOOLs en gaat dat ip adres veranderen in 192.168.1.1 en de beide routers daarna resetten dan zou het wel moeten lukkken zo simpel was het bij mij althans

Hey, bedankt vr de info, kgaan is direct proberen. Wel nog een vraagske: Hoe bedoelde BEIDE routers resetten? Als ik eerst de ip van mn dlink verander en drna hem ga resette, dan isda toch gwn trg 192.168.0.1? En wrm moet die wireless modem van telenet gerest worden? (btw resetten doe je toch via mijn telenet) En wa gebeurt er als ik die dan reset, moetik die ni helemaal opnieuw installeren zoals ze hem bij mij zijn komen plaatsen en installeren? Kwas er namelijk toen ni bij... :s

En kan je nu alleen op draadloos van je dlink router of op allebei, staat de wifi van je telenet wireless modem m.a.w. nog aan, of moest je die uitzetten?

Y-Ssin
10 February 2011, 21:32
Tisal gelukt kmoest mn dlink router idd in de range zetten van 192.168.1.1 ent probleem was direct opgelost zonder te resetten of nix! :D
Ongeloof bedankt voor de tip zilvervos! ;)
Nu hebbik dus twee draadloze netwerken thuis, is het beter als ik met allebei tegelijk altijd verbind? Als ik nu voor allebei zeg dat em automatisch verbinding moet maken gaat dat danook gebeuren? Op de telenet router staat namelijk ook een draadloze printer. Moet ik dan altijd speciaal met die router verbinding maken of isda in orde alsik met ammebei tegelijk ben verbonden?

Nogis bedankt vr de hulp allemaal, dees is mn laatste vraag, belooft! xD :D :p