Volledige versie bekijken : Fibernet 40.



Fck_
9 February 2011, 00:50
Hallo,

We hebben hier thuis zo'n Telenet Shake. Maar ik weet niet meer precies welke, ik denk die met comfortnet in, maar deze bestaat dus niet meer?

Nu willen we hier over schakelen naar Fibernet 40, maar ik weet momenteel nog niet goed wat dat inhoud. Moeten ze dan een nieuwe modem komen installeren enzo?

Ik heb verder ook nog een WRT160N hier staan die ik wil BLIJVEN gebruiken, gaat deze nog werken?

Iemand die mij wat kan inlichten =D? DAnkjewel!

PeterN
9 February 2011, 10:54
Ze komen je een nieuwe snelle modem plaatsen. Tegenwoordig zijn dat niet meer modems alleen maar is het een modem/draadloze router inéén. Er blijft dus maar 1 bakje over, ook al heb je digitale tv. Deze wordt immers van de router afgetakt en niet meer via een aparte dlink switch.
De instellingen van die modem/router kan je niet doen zoals je thuis router door gewoon naar het ip van de router te surfen. Je moet de instellingen doen via 'mijn telenet' waarbij maar een beperkt aantal instellingen mogelijk zijn.
Thuis hebben ze het ook geplaatst en heb ik direct gezegd dat ze het draadloze mochten uitschakelen daar ik zelf binnen een draadloze WRT 160 had. Dat hebben ze dan ook gedaan. Na de installatie hebben ze gewoon even de WRT uitgetrokken en terug ingeschakeld en alles werkte terug perfect. Geen enkele instelling moeten veranderen gewoon de wrt160 achter hun router en even herstarten;)

Fck_
9 February 2011, 22:30
Oké, dankje! Perfect!

fenix1950
13 February 2011, 07:33
Indien jij ook fibernet 40 hebt mag ik dan jouw speedtest.net resultaten eens zien ter vergelijking met mijne?

tonomagerko
13 February 2011, 17:19
Wij zijn ook aan denken om fibernet 40 te kopen. en het schijnt dat als je niet het draadloos internet wilt hebben, maar wel fibernet, dan moet je tegen de instalateur dat zeggen en dan zorgt die er voor (dat heeft de telefoonlijn van telenet aan ons gezegt in ieder geval.

Ze zullen ook de kabel die jou huis met de grote lijnen verbindt vervangen in een glasvezel kabel. daarvan dan ook de naam 'fibernet'.

hoop dat dit een beetje helpt

PeterN
14 February 2011, 00:00
Wij zijn ook aan denken om fibernet 40 te kopen. en het schijnt dat als je niet het draadloos internet wilt hebben, maar wel fibernet, dan moet je tegen de instalateur dat zeggen en dan zorgt die er voor (dat heeft de telefoonlijn van telenet aan ons gezegt in ieder geval.

Ze zullen ook de kabel die jou huis met de grote lijnen verbindt vervangen in een glasvezel kabel. daarvan dan ook de naam 'fibernet'.

hoop dat dit een beetje helpt

Dit klopt wel niet hoor ;)

- Bij de nieuwe modem/router kan je de instellingen doen via 'mijn telenet'. Surf naar 'mijn telenet' log in en kies internet links in de menu. Bovenaan gaat staan 'Fibernet 40' of 'Fibernet 60'. Klik erop en je kan de instellingen van je modem/router veranderen zoals draadloos aan/uit zetten, uw SSID instellen, uw beveiliging, uw router zijn ip adres ed. Daar kan je dus makkelijk draadloos uitzetten.
- Fibernet heeft niks met glasvezel te maken. Het is misleidend en telenet is er al een paar keer over aangesproken. Hun uitleg is dat de naam gewoon wil aangeven dat het heel snel is :p

FiberNet is, ondanks de naam, géén fiber tot in de woonkamer (ftth). FiberNet werkt via EuroDocsis 3.0 en de last-mile (de kabel tussen de kabelverdeler en het aansluitpunt thuis) blijft bestaan uit COAX-kabel, terwijl bij een ftth-verbinding de verbinding over de hele lijn uit glasvezel bestaat.

z

PeterN
14 February 2011, 00:02
Indien jij ook fibernet 40 hebt mag ik dan jouw speedtest.net resultaten eens zien ter vergelijking met mijne?
Speedtesten vind je hier (http://www.minatica.be/threads/29586-Post-je-speedtest-hier!/page37).

tonomagerko
14 February 2011, 18:32
Het kan zijn dat het verkerd is en dat kan ik best geloven. ik heb hier alleen maar neergepent wat ons (mijn ouders en ik) gezegt is geweest door de mensen van telenet zelf. En die weten het dan blijkbaar zelf niet altijd even goed (verbaast mij niet).

teken
21 February 2011, 20:06
Fiber Er is Alleen de Modem..en das al..er is nog Geen Fiber kabel.

En had ik het geweten had ik mijne modem nooit laten vervangen, Seder Woensdag Heb ik iedere uur...Disconect.
de modem valt uit... reset...zoiets dan zit ik voor ca 2min zonder internet..

woe,don,vrij,za,zo,ma. Om het uur...

ik heb al een tal keer gebeld naar telenet en ze zegggen, de modem werkt perfect wij zien niets. die verklaren me zot,
En nu..Vandaag belde ik met mijn gsm op het moment dat mijne modem aan het resetten was.

Amaai ik raad niemand deze rommel aan hoor,

PeterN
22 February 2011, 00:17
Ik denk dat ze weer de slechtste hebben gehouden om bij jou te plaatsen :p Na de eerste dag is hij een keer uitgevallen. Daarna gereset en nu werkt hij toch al een hele tijd (meer dan 10 dagen) zonder problemen. Natuurlijk afwachten als hij net als de vorige jaren blijft werken vooraleer een reset nodig was :)

Fck_
22 February 2011, 14:02
Bon, ti's besteld !

Waarschijnlijk gaan ze het wel komen installeren als m'n moeder alleen thuis is, dus die zal wel niets afweten van dat draadloos =P. Maar via het internet kan ik dus gewoon de instellingen veranderen, en de draadloze uitzetten. Thx !

Hoop da'k er niet teveel problemen mee ga hebben!