Volledige versie bekijken : compileerfout



Baloeke
10 February 2011, 00:27
Hoi maatjes,

Ik kreeg via mail, van mijn schoonbroer, een excel file toegestuurd.

De file open zonder de macro te activeren lukt perfect, maar in een kolom zie ik de bekende spoorweg ###, wat dus wijst op onvoldoende plaats voor deze gegevens.

Dus de macro activeren. Als ik deze activeer krijg ik het scherm te zien "compileerfout in verborgen module: this workbook". Na een klik krijg ik de melding compileerfout in verborgen module:Module1" Er is maar een oplossing om Excel te sluiten -> via taakbeheer en daar de toepassing sluiten.

Ben hier al wat gaan rondsnuffelen en vond deze (http://www.minatica.be/threads/32760-compileerfout-bij-opstarten-exel?highlight=compileerfout). Deze invoegtoepassing (euro) is uitgeschakeld. Daar ligt het probleem dus niet.

Na wat verder te zoeken hier op Minatica kwam ik uit bij deze (http://www.minatica.be/threads/50484-Excel-quot-Fout-in-verborgen-module-DistMon-quot?highlight=compileerfout). Daar wordt verwezen naar onze vrienden van Microsoft (http://support.microsoft.com/kb/307410/nl). Op mijn laptop staat niets van PDFmaker of Norton Antivirus. Ook de automaticshe oplossing Fix-it brengt geen oplossing.

Wie kan mij helpen om de file op een deftige manier te bekijken.

compuchrisje
10 February 2011, 01:12
Al in je logboeken gekeken welke foutcode er wordt toegekend? Dat kan je mss al op weg helpen.

Edje
10 February 2011, 01:55
Kun je het bestand eens naar me toesturen? Lijkt een visual basic probleem

Baloeke
10 February 2011, 22:32
Al in je logboeken gekeken welke foutcode er wordt toegekend? Dat kan je mss al op weg helpen.
Het enige wat ik vind in de logboek is deze
Bron: Microsoft Office 12 Sessions
Datum: 10/02/2011 21:18:01
Gebeurtenis-id:7003
Taakcategorie: Geen
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: Baloeke-PC
Beschrijving:
ID: 1, Application Name: Microsoft Office Excel, Application Version: 12.0.4518.1014, Microsoft Office Version: 12.0.4518.1014. This session was terminated unexpectedly.
Deze komt omdat ik Excel geforceerd heb om af te sluiten, via taakbeheer. Van de fout zelf vind ik niets terug.


Kun je het bestand eens naar me toesturen? Lijkt een visual basic probleem

Ik zou wel willen maar het is te "persoonlijk"

compuchrisje
11 February 2011, 01:18
Als alle andere excel-bestanden geen problemen opleveren, ligt het aan het bestandje van je schoonbroer. Misschien had hij het open staan terwijl hij het aan het versturen was? Vraag gewoon om het opnieuw te verzenden, wie weet.

Edje
11 February 2011, 01:45
Stuur anders alleen de VB code, misschien dat ik het zo kan zien.

Baloeke
11 February 2011, 22:14
@ compuchrisje ik heb mijn schoonste broer een mailke terug gedaan, maar ik denk dat hij zijn mailkes nog nieet gezien heeft.
@Edje Hoe haal je een VB code uit een excel file? De werkmap is ook beveiligd met een paswoord en ken deze niet.

compuchrisje
12 February 2011, 00:32
Wacht dus nog maar even met herinstallatie of herstel, best mogelijk dat de fout bij afzender te zoeken is.

Baloeke
13 February 2011, 14:36
Heb zonet een PDF-fileke ontvangen van mijn schoonbroer. Hij heeft een scan gemaakt van het document, zo kan ik de gegevens ook bekijken.
Probleem voor mij dus opgelost, deze sluit ik dus.