Volledige versie bekijken : Instellingen draadloos netwerk



goodpitcher
12 February 2011, 16:37
hallo
ik heb een lynksys wrt610 N en die is met een kabel aangesloten met de modem van telenet
en dit perfect, maar nu ga ik verhuizen en daar is van telenet een modem geplaatst met wifi.
nu wil ik al mijn pc's via een draad aansluiten op mijn router van linksys ( om de snelheid en souplesse te behouden ) en dan mijn router config draadloos met de wifimodem van telenet. ( omdat via een kabel zou men er kunnen over vallen omdat de bureau's in het midden van de kamer staan).
is dit mogelijk? en hoe moet ik dan de router instellen.:D
groetjes
goodpitcher

PeterN
12 February 2011, 22:24
Begrijp ik het juist?
Je sluit alle pc's gewoon aan je linksys router met een kabel. Daarna wil je de linksys router draadloos verbinden met de draadloze modem/router van telenet?
- je snelheid en souplesse behoud je zo niet want je bent nog steeds draadloos verbonden aan internet door de verbinding tss de routers.
- Dit gaat niet zomaar. Enkel als beide routers over WDS (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System) beschikken is dit mogelijk en dit is veelal niet het geval bij standaard routers. Probeer voor je snelheid en souplesse te behouden een kabel verbinding van je telenet router naar je linksys router te trekken, via vals plafond, onder de mat of ...

goodpitcher
13 February 2011, 20:35
u begrijpt het perfect
1 pc werkt als server en de andere werken er zo op via de kabel.( stabieler)
er is juist soms internet nodig om te mailen enz niet om wat te surfen en andere dingen
daarmee de kabels op de router om zo op de server pc te werken maar omdat de router en de wifi van elkaar staan en het onhandig is om via een kabel te werken dacht ik dit misschien draadloos op te lossen
goodpitcher

PeterN
14 February 2011, 00:13
Neen gaat niet zomaar. Best is natuurlijk een kabelverbinding te voorzien. Dan heb je de volle snelheid. Als dit onmogelijk is, zou ik ethernet via elektriciteitsnetwerk proberen. Twee adaptertjes, eentje aan je telenetmodem/router, andere aan de linksys router. Bevraag je in de winkel, koop een bekend merk (belkin, devolo, ...) en kijk naar de snelheid: er zijn er die al hogere snelheden aankunnen zoals deze (http://www.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=496763) van Belkin.

goodpitcher
14 February 2011, 20:16
ok bedankt
het is wel jammer maar via het elektriciteitswerk is inderdaad een optie .
ik ga een belkin aanschaffen zoals uw link en dan werken we zo
Er is 1 geluk aan dat het elektriciteitsnet volledig vernieuwd is met kabels die dit soort netwerkopties perfect aan kan
goodpitcher

PeterN
14 February 2011, 23:21
Laat eens iets weten als dit vlot werkt? Zowel de installatie als het gebruik. Zo weten we dat ook weer want alles zelf uittesten is wat moeilijk voor ons :)

goodpitcher
15 February 2011, 23:05
zal ik zeker doen de voorziene aanpassing zal rond 25 feb zijn ( dan komen ze telenet aansluiten )
dan zal ik erna direct mijn bevindingen doorgeven
goodpitcher

goodpitcher
3 March 2011, 22:26
hey zoals gevraagd mijn reactie
ik heb mijn pc's met een kabel aangesloten op mijn router en mijn router is via het stopcontact aangeloten op mijn telenet modem.
het toestel op mijn elektriciteitsnet is een Devolo D1372 dLAN AVplus 200Mbps .
ik heb hem geinstalleerd met het bijgevoegde cd tje en ze vonden elkaar direct
de upload en download is niet veranderd als ik nu traditioneel download of via het stopcontact werk dus voor mij een aanrader.
het is wel zo dat mijn bekabeling van de electriciteit volledig nieuw is
groetjes
goodpitcher

PeterN
4 March 2011, 01:17
Bedankt voor het ons te laten weten (y)
Hier mag dan een slotje op;)