Volledige versie bekijken : Netwerk Vista - XP



Denbompa
23 February 2011, 15:39
Ik heb een desktop met Vista, twee andere desktops én twee laptops met XP.
Deze waren alle bekabeld en via een router in netwerk geschakeld, en dat werkte perfect.
Sinds twee weken kan ik met de XP toestellen nog wel alle systemen bereiken, maar met de Vista PC niet meer. ik kan wel de UPNP2 PMS bestanden zien, maar kan niet meer in de andere gedeelde bestanden. De XP kan van ieder ander toestel in de gedeelde bestanden en ze bewerken.
Op de Vista PC krijg ik in netwerk buiten UPNP ook iets nieuw dat ik zelf niet heb geïnstalleerd: Microsoft Publication Service Device Host.
Misschien dat deze de verandering heeft veroorzaakt, maar ik kan dat niet verwijderen.
Moet ik misschien in "Programma's en onderdelen", "Windows onderdelen in- of uitschakelen" iets veranderen?
Bovendien zie ik in Netwerkcentrum de Netwerkdetectie als "aangepast" staan. Ook dat kan ik niet meer veranderen.
Oplossing?

PeterN
24 February 2011, 01:40
Wat is het laatste wat je gedaan heb voor dat het niet meer werkte? installatie van iets, ...?
Wat besturingssysteem heb je?
Heb je alle updates binnen, ook service packs? Kijk hiervoor bij configuratiescherm, systeem, daar staat de service pack vermeld.